Curiositats dels noms dels nens de l’aula d’acollida

Quan escrivim el nostre nom primer hi ha el nom i després els dos cognoms ; el primer pertany al pare i el segon a la mare. Però això no passa a tots els països .

Un grup de quatre nens de l’ aula d’acollida ens explica com ho fan ells , cap dels quatre ho utilitza de la mateixa manera.

NI JIE ( xinès )

Nosaltres primer posem el cognom ( NI ) i desprès posem el nom ( JIE ) i el meu cognom és el del meu pare ,si jo tingués una germana portaria el cognom de la meva mare i el del pare no li posarien.

A la Xina els nens porten el cognom del pare i les nenes el de la mare.

PAOLA RAMOS TORRES ( boliviana )

A mi quan vaig  néixer em van posar el cognom del meu pare i de segon el  de la meva mare i a la meva germana també .

A Bolívia tots els que neixen tenen primer el cognom del pare i després el de la mare.

BIANCA  NANDIALLA PEREIRA NUNES ( brasilera )

A Brasil primer es posa el cognom de la mare i el segon del pare .Jo tinc dos (noms  i dos cognoms). Si tingués una germana el seu primer cognom també

Seria el primer nom del la mare i el segon del pare. A Brasil no és obligatori posar dos noms.

A Brasil va primer el cognom de la mare.

MOHAMED SAID REGRAG ( marroquí )

Jo tinc dos noms que són :MOHAMED SAID i un cognom es REGRAG.

Aquest cognom és el del meu pare i el de la meva mare no es posa.

A Marroc només es posa el cognom dels pares.

Aquest article ha estat publicat en Aula d'Acollida. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.