Com ja sabeu, el grup de P5 de l’escola som LA CLASSE DELS TONEDORS.
Per aquest motiu, avui, la Cecília una mestra de l’escola, ens ha vingut a presentar les eines que fan servir ja que, el seu pare, en Josep Jufré Serrallonga fa anys que es dedica a aquest bonic ofici.
Així doncs, els nens i nenes de P5 hem convidat alguns companys/es de les altres classes (P3,P4 i 1r) i hem escoltat i observat amb molta atenció tot allò que la Cecília ens ensenyava i ens explicava.
Hem pogut veure diferents tisores, des de les més antigues, fins a les més modernes que feien servir per tallar la llana de les ovelles així com també diverses màquines d’esquilar. Les hem pogut tocar, comprovar-ne el seu pes i descobrir moltes coses sobre les eines dels Tonedors. Algunes d’elles les havíem vist per l’ordinador però ara teníem l’oportunitat de veure-les i tocar-les!
Des d’aquí volem donar les gràcies al tonedor Josep Jufré per la seva amabilitat en deixar-nos aquestes eines i, en especial, a la Cecília per explicar-nos i ensenyar-nos tant bé tot allò que el seu pare li ha anat explicant.
A continuació, més fotografies sobre el moment de la xerrada de la Cecília i dels alumnes de La Classe dels Tonedors (P5) amb les eines presentades: