CELEBREM L’ANY INTERNACIONAL DE LA LLUM EXPERIMENTANT AMB LES OMBRES

Ja fa uns quants anys que a l’escola tenim un projecte de medi que afavoreix el treball de les ciències de forma experimental i vivenciada considerant el procediment científic.

Els alumnes tenen una llibreta on hi recullen tots els experiments realitzats i llavors aquesta va passant d’un curs a un altre. Amb aquest treball els alumnes es plantegen una pregunta abans d’iniciar l’experimentació i es formulen unes prediccions o hipòtesis, després realitzen uns experiments i recullen unes dades per extreuren unes conclusions.

Aquests últims any hem incrementat aquesta forma de treballar amb el projecte de Science on, des de 3r a 6è, es treballen continguts de l’àrea de medi en llengua anglesa potenciant el treball cooperatiu i experimental.

Presentació d’una ponència sobre la llum i les ombres a la Universitat de Vic

Pensem que treballant amb un procediment científic afavorim que els nostres alumnes aprenguin a formular-se preguntes sobre el què passa el seu entorn, siguin més observadors, aprenguin a recollir i expresar unes dades de diferents maneres i sàpiguen analitzar-les per treure’n unes conclusions que sorgeixen del seu propi raonament.

Aquest any , en motiu de l’any internacional de la llum, els alumnes de CM hem realitzat un treball relacionat amb la llum i les ombres que el passat 14 de maig vam presentar al Congrés de Ciència Feta pels Infants a la Universitat de Vic.

Aquest article s'ha publicat dins de activitats, alumnes, Medi Ambient, Projectes, Valors i etiquetat amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.