Els alumnes de sisè hem aprofitat el fet de tenir un hort a l’escola per treballar conceptes relacionats amb les matemàtiques.
Ens hem plantejat un repte: distribuir el terreny destinat a l’hort pels diferents cicles.
A l’aula hem pensat que el millor era dividir la superfície en quatre parts iguals: una per cada cicle.
A partir d’aquí, hem hagut de pensar quin material necessitaríem per fer els càlculs i ens hem desplaçat a l’hort. Un cop allà i després d’investigar i provar diferents maneres de distribuir les parcel·les, ens hem adonat del següent:
- Els costats no fan tots la mateixa mida.
- Calcular el perímetre és fàcil si mesurem tots els costats però ens és molt més difícil calcular-ne la superfície.
- Cal decidir quin espai deixarem entre les diferents parcel·les.
Tots aquests problemes ens han fet adonar que caldrà trobar una fórmula per poder mesurar correctament la superfície d’un terreny irregular. Hi continuarem treballant i aplicant el que estudiem des de l’àrea de matemàtiques descobrint que tot allò que aprenem a les aules té les seves aplicacions en altres entorns.