El passat 11 de maig de 2012 els nens i nenes d’Educació Infantil de l’escola van participar al X CONGRÉS DE CIÈNCIA DE LA UNIVERSITAT DE VIC.
Ja fa uns quants cursos que des de l’escola hi participem de manera activa mostrant els nostres treballs experimentals i investigacions científiques sobre un tema concret relacionat amb l’àrea de medi.
En aquesta ocasió, els nens i nenes de P4 i P5, acompanyats dels alumnes de P3, van presentar un treball d’investigació sobre les puces d’aigua ja que a l’aula havien treballat de manera molt experimental el projecte de les salamandres i, entre els alumnes, va néixer la curiositat per saber de què s’alimentaven aquests amfibis.
Entre tots vam descobrir que les salamandres s’alimentaven de les puces d’aigua i, entre tots els nens i nenes va sorgir la curiositat de saber més coses sobre aquests crustacis, l’hàbitat on viuen i la seva funció principal.
Aquest projecte va comptar amb la col·laboració dels pares de la Clara de P5 (responsables de Camadoca, un centre de cria de fauna salvatge i educació ambiental) es va poder fer un bon treball científic que els alumnes van poder presentar al Congrés.
Tots i totes varen assajar molt bé la seva part de la presentació i, abans d’anar al congrés, van mostrar-la a alguns dels seus companys/es de l’escola.
VÍDEO: EXPOSICIÓ ORAL DEL TREBALL REALITZAT PELS MATEIXOS ALUMNES (compartit pel Centre de Recursos Pedagògics d’Osona):
Fotografies del moment de la presentació dels alumnes a la Universitat de Vic (algunes d’elles han estat realitzades pel Centre de Recursos Pedagògics d’Osona):Presentació i vídeos mostrats durant la presentació del projecte d’investigació que acompanyaven l’explicació dels mateixos alumnes:
Vídeos enllaçats a la presentació:
Captura del moviment de les puces d’aigua amb el microscopi electrònic de l’Aula de Ciències:
Fem hipòtesis. “Per què creieu que es torna l’aigua clara?” Els alumnes opinen:
MOLTES FELICITATS PETITS GRANS BIOLEGS.
I els raonaments dels nens molt divertits.