VISITA D’UNA FILADORA

filadorablocLa classe de LES FILADORES de 1r vam convidar a una filadora perquè ens expliqués una mica l’ofici.

Així, el dia 17 de desembre ens va visitar la Sra. Consuelo, la besàvia de la Nora de P4.

Ens va fer una demostració de com es filava i ens va explicar moltes coses: com es deien les eines i les parts de la màquina de filar, què calia fer per tenir el fil més gruixut, com es feia la madeixa, com es tenyia… i fins i tot, al final, ens va deixar provar la màquina de filar però… era molt difícil!

Tots els nenes li anàvem fent preguntes i ella, molt amablement, les anava responent totes.

Ens va agradar molt i li volem donar les gràcies per la seva amabilitat i per ensenyar-nos un dels oficis antics que, mica en mica, s’ha anat perdent.

Aquí en teniu una mostra en forma de fotografies:

A continuació podeu veure un petit vídeo, exemple gràfic de la seva visita a l’Escola:

Visita d’una filadora from Escola Lluçanès on Vimeo.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en activitats, poble, Visites. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a VISITA D’UNA FILADORA

  1. MONTSE diu:

    Bon dia. Sóc la Montse, la mare de la Nora i la néta de la Consuelo.La iaia va arribar molt contenta de l’escola, explicant-nos que hi havia una colleta de nens i nenes que l’escoltaven, li feien preguntes i que estaven tan interessats en saber com funcionava la màquina que ho van voler intentar. Li va agradar molt poder venir a l’escola i ensenyar una miqueta com es fila amb la màquina.
    Gràcies a tots, en especial a la Claustre, per deixar que la iaia pogués fer aquesta demostració a l’escola.

  2. E. Lluçanès - Cicle Inicial - Claustre diu:

    Hola! Nosaltres volem donar les gràcies a la Consuelo per haver-se oferit a venir i mostrar-nos com es filava abans.
    Realment tots, – mestres i alumnes – vam disfrutar molt amb seva presencia i amb les explicacions que ens va fer.

    Que acabeu de passar unes Bones Festes!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *