El projecte Àlber a primer.

Enguany el context alfabetitzador del projecte Àlber ha estat l’exposició “Cartells públics (1998-2013)”, de Ramon Berga.

Els alumnes de Cicle Inicial hem iniciat el projecte amb la categoria dels aliments fets amb llet, els quals hem descobert que s’anomenen làctics. Per tal que fos més proper i, tenint en compte el sentiment de pertinença, hem fet un tast de formatges (treball característiques) de la Fira de Sant Ermengol. Hem convidat el pare d’una alumna i ens ha ensenyat a fer iogurts. També s’ha visitat l’Espai Ermengol, on hem fet un tast del formatge Urgèlia i de la mantega del Cadí.

A continuació, hem vinculat la categoria dels làctics, amb la resta d’alimentació, treballant així la piràmide de l’alimentació, a partir d’imatges de les nostres vivències (què mengem, com mengem, com cuinem i com ens movem).

A partir d’aquí, ho hem relacionat amb l’aparell digestiu, per entendre què passa en el procés de deglució.

Hem après força coses sobre el nostre cos, quins òrgans formen part de l’aparell digestiu, com funcionen… i ho hem pogut entendre millor, gràcies als dibuixos “El cuerpo humano”.

Per enllaçar-ho amb els instruments musicals, que és una altra de les categories que va sorgir a la pluja d’idees i que treballem també, hem esbrinat que hi ha instruments que estan fets amb estómac d’animals, amb els budells, óssos… així doncs, aquí se’ns ha generat un conflicte que hem pogut relacionar fàcilment amb els òrgans de l’aparell digestiu.

També hem descobert que l’instrument més important, és la veu, que la tenim tots, així doncs, també estem parlant de l’aparell fonador.

Ja us anirem informant de tot el que anem aprenent… estem molt motivats i amb ganes d’aprendre més.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Articles

Una mare de l’escola ens ha fet arribar aquests dos articles per compartir-los amb vosaltres.

recepta per aprovar

eduquem pel que fem

 

Publicat dins de AMPA, Escola de pares | Deixa un comentari

Grafisme i motricitat fina a P3 i P4.

UNA DE LES FEINES MÉS IMPORTANTS QUE ES FA A L’ETAPA D’EDUCACIÓ INFANTIL ÉS EL TREBALL DE LA MOTRICITAT FINA I EL GRAFISME, ESSENCIALS I PREVIS PER L’ADQUISICIÓ DEL TRAÇ I LA LECTOESCRIPTURA.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Conceptes matemàtics a P3 i P4.

A LA NOSTRA CLASSE TREBALLEM DIFERENTS CONCEPTES MATEMÀTICS.

A GEOMETRIA, HEM TREBALLAT LES LÍNIES CORBES I RESTES I LES OBERTES I TANCADES DE DIFERENTS MANERES: AMB CORDES, FENT EL TRAÇ A LA PISSARRA AMB PINZELLS MULLATS, DIBUIXANT-LES AMB LES PALES AL SORRAL, AMB EL DIT A UNA SAFATA PLENA DE SUCRE, RETALLANT AMB LES TISORES…

A LÒGICA, ENTRE D’ALTRES CONCEPTES, HEM TREBALLAT AMB ELS BLOCS LÒGICS. ÉS UNA ACTIVITAT COMPLICADA PERQUÈ HEM DE TROBAR LA PEÇA QUE COMPLEIX UNS REQUISITS CONCRETS.

A NUMERACIÓ, HEM TREBALLAT L’1, EL 2 I EL 3 DE DIFERENTS MANERES, SOBRETOT, EL TRAÇ, PERÒ TAMBÉ LA RELACIÓ ENTRE LA QUANTITAT I LA GRAFIA.

A MÉS TAMBÉ TREBALLEM TOPOLOGIA, MESURA I CÀLCUL MENTAL.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ànims Queralt!

Dimecres passat tots els nens i nenes de l’escola li vam fer una sorpresa a la Queralt per donar-li ànims. Entre tots havíem preparat unes flors molt boniques per fer-li un ram i també li vam dedicar unes paraules.

Es va posar molt contenta!

Ànims Queralt

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Dia de la Pau.

Divendres passat vam celebrar el dia de la Pau a l’escola. Cada alumne va escriure un desig en una banderola que després vam unir i penjar al pati.

Aquestes banderoles són típiques del Tibet. A cadascuna hi ha escrita una oració i el vent és l’encarregat d’espargir-les arreu del món. Una idea molt bonica, no trobeu?
Així que ara els nostres desitjos arribaran ben lluny.

Publicat dins de Festes | Deixa un comentari

Treballem la resta a 2n.

Hem estat practicant manipulativament l’algoritme de la resta pas a pas. Per això hem vist que hi ha dos protagonistes principals el minued (aquest és l’infant que té el material o la quantitat de sortida) i el subtrahend (que és l’infant que porta l’antifaç lila i té la missió de prendre una quantitat al minuend).

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Treballem les centenes a 2n.

Benvinguts a l’espai de matemàtiques manipulatives de 2n!

Avui hem presentat la centena i hem estat manipulant, anomenant i escrivint numeració amb centenes.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Decoració d’hivern.

ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM TREBALLAT ELS COLORS DE L’HIVERN A TRAVÉS DE DIFERENTS TÈCNIQUES.

Publicat dins de General | 1 comentari

Decoració de carnaval.

A LES CLASSES D’INFANTIL JA HEM COMENÇAT A PREPARAR EL CARNAVAL.

VEIEU QUINES FEINES MÉS MAQUES HEM FET I QUÈ BONIC ENS HA QUEDAT!

 

Publicat dins de General | 1 comentari