Els nens i nenes d’Infantil cada dia som més grans!!!
Quan és l’aniversari d’algú el celebrem tots junts.
Els nens i nenes d’Infantil cada dia som més grans!!!
Quan és l’aniversari d’algú el celebrem tots junts.
Els alumnes de Cicle Inicial estem treballant el Sistema Solar al projecte Àlber.
Hem començat buscant informació a partir del material portat des de casa i se’ns han anat generant diferents conflictes.
El primer ha estat saber quants planetes reconeguts té el Sistema Solar.
Ens hem organitzat per petits grups, i cada un dels grups ha buscat informació del planeta a treballar, l’ha pintat per fer la maqueta conjunta i han explicat les característiques més importants als companys.
Entre tots hem construït la MAQUETA DEL SISTEMA SOLAR i cadascú ha fet el seu mural.
Us deixem unes fotos perquè us feu a la idea de com ha quedat i us convidem a veure-ho en directe al vestíbul de l’escola.
Quins moviments fa la Terra al voltant del Sol?
Moviment de rotació: la terra gira sobre si mateixa durant 24h. Hem simulat que un alumne era el Sol, l’altre la Terra i els altres han comptat les hores.
Moviment de translació: La Terra gira al voltant del Sol durant 365 dies i 4 hores aproximadament. Ho hem representat i casualment aquest any hem pogut parlar del que significa l’any de traspàs.
I finalment hem fet els 2 moviments al mateix temps per simular-ho de forma més real. També ho hem fet amb una llanterna per simular la llum del sol i hem afegit la lluna. Ens ha sorgit un nou conflicte: els eclipsis de sol.
Ha estat molt divertit i entenedor.
Per entendre l’abstracció del concepte d’Univers hem fet un joc amb caixes de diferents mides, les quals encaixen unes dins de les altres.
Cada caixa representa els diferents llocs i nosaltres mateixos.
De la més gran a la més petita hi ha: L’Univers, La Via Làctia, el Sistema Solar, la Terra, Europa (el nostre continent), Espanya ( el nostre país), Catalunya (la nostra comunitat autònoma, Lleida (la nostra província), La Seu d’Urgell (la nostra ciutat), Escola La Valira i nosaltres.
Aquí en teniu les fotos d’exemple.
Després de treballar el cos humà, vam fer un dibuix d’avaluació. Mireu la diferència entre l’últim dibuix i el de coneixements previs!
ABANS
DESPRÉS
Els alumnes d’educació infantil estem treballant l’audició “ l’hivern de Les Quatre Estacions” d’Antonio Vivaldi. Abans d’escoltar l’audició, hem parlat sobre els trets i característiques més importants de l’obra i l’autor.
Com bé podreu escoltar, aquest concert està instrumentat per a orquestra de corda i violí solista. En aquesta obra, Vivaldi volia evocar diferents idees, imatges i estats d’ànim a través de la representació musical d’aquests instruments. Això és el que s’anomena música pragmàtica.
Escoltareu que la melodia tranquil·la del violí solista representa el benestar vora el foc; els pizzicatos dels violins: la pluja fina i, les notes llargues de les violes i les notes greus dels violoncels i el contrabaix són la base que ho equilibra tot.
Ens ho hem passat molt bé escoltant i treballant aquesta audició! Mireu, mireu !!!
LES FUNCIONS
Aquests dies hem estat parlant de les funcions del cervell i de tot allò que controla. I no creieu que és poc! Té molta feina el nostre cervell. És l’òrgan encarregat de donar les ordres i emmagatzemar la informació. Entre d’altres, controla: els sentits, el moviment, l’equilibri, les emocions, la memòria, la parla,… Hem fet una mena de casc per recordar les seves funcions.
DIBUIXEM UN CERVELL
Els nens van insistir moltíssim en veure un cervell de veritat i així ho hem fet. L’hem observat i tocat. Hem vist com estava col•locat dins el crani i finalment l’hem dibuixat.
En el mapa conceptual del projecte, vam relacionar el cos per dins amb l’hospital, doncs és el lloc on ens poden mirar com estem per dins (ossos, cor, etc.). Així que vam pensar que era una bona idea anar a fer una visita als metges i infermers de l’hospital i que ens ensenyessin què hi fan. El doctor Jordi Fàbrega ens va acompanyar durant tota la visita i ens va ensenyar la seva feina i la d’altres companys de l’hospital.
Vam poder veure les habitacions on es queda la gent que ha de passar-hi la nit. Vam anar al niu, on es troben els nadons que acaben de néixer. Aquell dia no n’hi havia cap, ja que a l’últim feia poc que li havien donat l’alta. Al niu ens van ensenyar on banyen els bebès, com els mesuren i els pesen. També ens van dir que els controlen la bilirubina amb una màquina nova que no fa mal. Li van mirar a l’Olau i li van dir que estava perfecte!
També vam anar a la sala de radiologia on es fan les radiografies i els TAC. La màquina de TAC és com una rosquilla gegant! Ens van ensenyar com es feien les radiografies amb l’Aran i la Júlia de models.
Mentre caminàvem pels passadissos de l’hospital el Jordi ens anava presentant doctors i doctores que hi treballen. Tothom va ser molt simpàtic amb nosaltres.
La última sala on vam estar era la d’urgències. Allà hi van les persones que es troben molt malament o han tingut algun accident. Van estirar l’Ona a la llitera i li van mirar els batecs del cor. Ens va agradar molt!
Quan marxàvem va arribar una ambulància amb les llums enceses i fent sonar la sirena. Portava una persona malalta a l’hospital i vam veure com la portaven cap a dins. El noi de l’ambulància ens va convidar a entrar-hi i no vam poder dir que no! El Jordi ens havia explicat que són com un hospital amb rodes. Vam veure tot el material que hi ha a dins i ens van mesurar el pols.
Va ser tota una experiència! Moltes gràcies al Jordi Fàbrega i a tot l’equip de l’hospital que tan amablement ens van atendre. Gràcies!
La setmana passada tres alumnes de Cicle Inicial van anar a Ràdio Seu a explicar, en representació de tots els infants, els coneixements que han adquirit al projecte Àlber sobre la guerra de Síria.
Demà dijous dia 18 de febrer a les 12:20 h podreu escoltar el programa a Ràdio Seu.
ELS PULMONS
Després d’haver observat i tocat els pulmons, vam estar parlant de l’experiència.
– Són tous com un coixí – deia l’Ona.
– I quan respirem s’inflen com un globus! – afirmava el Marwan.
LA RESPIRACIÓ
Després vam fer exercicis de la caixa del buf per treballar el control de la respiració.