Com treballem matemàtiques a P5 i 1r?

Aquí teniu una mostra d’imatges on veureu el treball manipulatiu que fem dins l’aula. Hem conegut el material de BASE 10 i de moment estem jugant, fem associacions, descobrim relacions entre les diferents peces… tot aquest treball ens ajuda a aprendre els números, el seu volum per tal que la nostra imatge mental no sigui tant abstracta, comencem a introduir la suma, la resta…

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS

També hem recordat els números a partir del conte sensorial dels números, i ho hem fet a partir dels sentits, adonant-nos del volum que té cada número a través del tacte, la vista…

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS

Una altra activitat engrescadora que estem fent és el disseny de patrons amb pals de colors, lliurement i a partir de models, per tal de treballar la topologia.

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS

I moltes d’altres propostes que ens ajuden a entendre els continguts matemàtics.
Teniu ganes de jugar i aprendre, doncs, animeu-vos a fer problemes de càlcul mental tot esmorzant, dinant, sopant, al cotxe de camí cap a l’escola…

Exemple:
– Si l’àvia aquest hivern et fa 2 bufandes i 3 gorros de llana. Quantes peces de roba noves tindràs?

– Avui per esmorzar el pare t’ha posat 1 plàtan, una poma i 2 mandarines. Quantes peces de fruita et podràs menjar a l’hora del pati?

Aquest article ha estat publicat en Curs 2016-2017, P5/1r. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari