Per endinsar-nos en el món de la geometria, els alumnes de P3 estem treballant els diferents tipus de superfícies. I la millor manera per estudiar-ho és fer-ho de manera vivencial. Així que la primera activitat partia dels propis nens i nenes, ja que es tractava d’estirar-nos a sobre de superfícies rectes i corbes i veure què passava al nostre cos. També vam provar d’imitar les posicions posant l’esquena recta i corba.
Seguidament vam buscar superfícies rectes i corbes del propi cos i vam posar-hi una llana a sobre per adonar-nos de com eren. Vam veure, per exemple, que el cap és una superfície corba mentre que l’esquena és bastant recta. Vam fer el mateix amb objectes de l’aula.
Per acabar, vam veure la transformació d’una superfície corba en una de plana i a l’inrevés. Un rotlle de paper de cuina que té la superfície corba, si el tallem i l’estirem passa a tenir la superfície plana. En canvi, un full que la té plana, si li donem forma de paperina o de cilindre, passa tenir-la corba.