Un dia especial, diferent, ple de sorpreses, i sobretot molt divertit!!! Aquest podria ser un breu resum de com vam viure la castanyada a l’Escola Joan Benet i Petit.
Per començar el dia i per entrar de bon humor a la classe, cada nen/a va haver de cantar una cançó referent a la castanyada…la prova era molt fàcil i cadascú va guanyar un gomet que hauria de conservar durant tot el dia si volia obtenir un premi…
Ja cadascú a la seva classe vam començar el taller que teniem previst: INVENTS DE TARDOR! Amb productes típics de la tardor (castanyes, nous, pinyes,…) i sobretot MOLTA IMAGINACIÓ, cada nen podia inventar l’animal o la figureta que vulgués , teniem també el suport de la plastelina, cartolines, escuradents, neteja pipes, o ulls, que ens feien de complements…Doncs amb tot això vam crear un munt de figuretes molt xules i divertides! (Properament tindreu més fotos dels treballs realitzats, que val la pena veure’ls amb detall).
Se’ns va fer l’hora del pati molt ràpidament , vam menjar fruita i com que era un dia especial…fins hi tot unes galetetes molt bones…!!!
Després del pati ens vam posar “manos a la masa” i mai millor dit!!! Tots junts, vam preparar els panellets (de coco, de pinyons, de cola-cao, de nous). Van quedar fantàstics, amb una presentació digna de pastisseria!!! Al migdia, se’ls van emportar a casa, i a la tarda, amb l’ajuda dels pares i mares, van tornar els panellets ben torradets i amb una oloretaaaa!
Ja a la tarda, abans d’entrar a l’escola hi havia una altra prova per aconseguir un altre gomet: continuar una cançó que començava el nen/a de davant. Va costar però tots van aconseguir el gomet.
Diposats a menjar-nos els panellets i les castanyes, vam sortir al pati, però…si tenim 3 castanyers!!!!!! Els amics castanyers ens van explicar que havien portat les castanyes torradetes de casa, però que les havíen perdut!!!! Un dels senyors castanyers ens va advertir que ell havia vist una nena amb faldilles i caputxa que se les enduia…qui devia ser? Si les volíem recuperar havíem de superar unes proves…quina emoció!
El joc de les cadires, buscar amb la boca castanyes amb gomet, un circuit a la pista, una cursa fent “el carretó” i aconseguir fer riure a la senyoreta Rosa (que no va costar gaire) van ser les proves que vam tenir que superar per arribar…a la Bilbioteca!!!! és clar!!!!! Llavors ho vam entendre tot …una noia amb caputxa i faldilla: LA LILETA!!! La nostra mascota de la biblioteca ens havia amagat les castanyes!!!! que trapella aquesta Lileta!!!
Acabat el joc vam sortir tots al pati a menjar panellets i castanyes, però abans els de 4rt i 5è ens van sorprendre amb una versió molt moderna del Marrameu ( si podem, próximament penjarem el videoclip:)) I els més petits havien preparat també unes endevinalles i un poema que els hi va sortir molt bé!
Per acabar, unes “xuxes saludables i terrorífiques” sense edulcorants, de fruites, aranyes i calaveres de Halloween! Ah, i de premi, una carabassa super original per cadascú!
Moltes gràcies als alumnes de 6è per fer-nos passar una tarda d’allò més divertida i a la col·laboració de pares i mares. Ens ho vam passar genial i tot va quedar per llepar-se’n els dits!!!
CELEBREM LA CASTANYADA!
Leave a reply