APROFITANT QUE AL TERCER TRIMESTRE ANEM A LA FUNDACIÓ MIRÓ, ANEGUETS I POLLETS DE P3 HEM INICIAT EL PROJECTE “APROPEM –NOS A L’ART: JOAN MIRÓ”. I DESPRÉS D’HAVER OBSERVAT QUADRES DE L’ARTISTA I HAVER APROFITAT ALGUNES TÈCNIQUES PER CREAR LES NOSTRES OBRES, HEM CELEBRAT LA SETMANA DE L’ART A L’ESCOLA TOT “TEXTURANT COM JOAN MIRÓ”, AMB BOLETES, XURROS, EMPREMTES…TOTA UNA EXPERIÈNCIA PER APROPAR-NOS A L’ART!EN PETITS GRUPS I AMB LA PARTICIPACIÓ DE PARES I MARES HEM GAUDIT MOLT REALITZANT LA NOSTRA OBRA D’ART.
A P3 HEM JUGAT AMB CAIXES
A PSICOMOTRICITAT HEM JUGAT AMB CAIXES…QUÈ DIVERTIT! ENS AMAGAVEM, RODOLAVEM, FEIEM TORRES I TRENS…HEM APRÉS CONCEPTES TOT JUGANT I A TRAVÉS DE LES POSSIBILITATS DEL NOSTRE COS!
EN UNA ALTRA SESSIÓ, HEM FET CONSTRUCCIONS AMB PALS I PECES DE PLÀSTIC…ENS HAN SORTIT COSES SORPRENENTS!QUÈ BÉ ENS HO PASSEM A PSICO I COM APRENEM!
ELS SOLS I LES LLUNES TENIM UN HORT
A l’escola, com cada any, tots els alumnes d’Educació Infantil tenim un petit hort. Aquesta vegada els nens i nenes de P4 hem decidit plantar pastanagues i faves. Tot i que ja en sabem una mica, per què tenim l’experiència de quan anavem a P3 i vem plantar enciams, hem pensat que estaría bé poder comptar amb l’ajuda d’un expert i per aquest motiu ens acompanya el Sr Duran que en sap molt.
Un cop el tros arreglat ja podem començar a plantar les llavors. Ara, com a bons pagesos, estarem pendents de com està la terra. De moment, com que ha plogut tant, no l’hem hagut de regar, però de totes formes un cop a la setmana baixem a l’hort per observar com va evolucionant tot. Si volem que creixin les llavors les haurem de mimar. Ens ho passem molt bé cuidant la terra i fent de pagesos.
Tallers d’Art: A P4 DECOREM CAIXES COM EN PAUL KLEE
Durant uns dies els infants de P4 ens hem convertit en artistes. Fa unes setmanes hem conegut a un pintor abstracte molt famós anomenat Paul Klee. Les senyoretes ens van ensenyar fotos seves i imatges de les seves obres. En aquest senyor li agradava molt pintar línies i figures geomètriques, sobretot quadrats. Ens han agradat tant els seus quadres que per això hem decidit “fer de Klee”. Hem dibuixat la nostra cara en un paper i l’hem pintada amb ceres omplint tot l’espai a quadradets tal i com va fer ell en el seu autoretrat; hem estampat amb esponges quadrats de colors i, finalment… ha arribat el moment que esparavem: “Els Tallers”. Durant una tarda i tot un matí, unes mares de la classe ens han vingut a ajudar i hem pintat amb pintura de diferents colors unes caixes de fusta a l’estil Paul Klee: plenes de quadrats; després les hem decorades amb plastilina fent ratlles d’un costat a l’altre i de dalt a baix, cercles, triangles i altres dibuixets. Ens ho hem passat molt bé. Això de poder fer d’artistes ens agrada molt. I, a més a més, ara tenim una caixa a casa per guardar els nostres petits tresors.
Tallers d’art: A P5 DESCOBRIM KLEE I KANDINSKY
SETMANA DE L’ART A P5
Treballem dos autors: Klee i Kandinsky
Classe de les serps i dels cavalls
Durant una setmana a l’escola dediquem uns dies a l’art. Li diem
LA SETMANA DE L’ART.
Ens hem endinsat en el món dels artistes coneixent de més a prop la pintura abstracta, concretament els pintors:
El poema “Entre la mare i el pare” de Montserrat Vayreda
A P-5 HEM ESTAT TREBALLANT UN POEMA QUE DIU AIXÍ:
SI AMB LA MARE VAIG AL MAR,
M’AGRADA JUGAR AMB L’ESCUMA,
FER BARQUETES DE PAPER
I CASTELLS DE SORRA BRUNA.
SI AMB EL PARE VAIG AL CAMP,
VEIG GOSSOS MOVENT LA CUA,
SARGANTANES I ESQUIROLS,
I SERPS QUE VAN CORRE-CUITA.
Montserrat Vayreda
HEM PARLAT DE LES COSES QUE FEM AMB EL NOSTRE PARE I LA NOSTRA MARE I HEM VIST QUE SOVINT SÓN COSES DIFERENTS.
I DESPRÉS ENS HEM DIBUIXAT I HEM ESCRIT UNA COSA QUE FEM AMB EL PARE I UNA QUE FEM AMB LA MARE.
CLICA I VEURÀS ELS NOSTRES DIBUIXOS A
CLICA I VEURÀS ELS NOSTRES DIBUIXOS B
CLICA I VEURÀS ELS NOSTRES DIBUIXOS C
Taller de l’artista Antoni Cumella
A l’escola ens han visitat l’Agnès i la Sílvia per fer el taller de fang de l’Antoni Cumella.
Hem anat a l’aula de plàstica on tot estava preparat per conèixer la vida i l’obra de l’artista i poder fer d’artistes com ell.
Per començar hem dibuixat fruites ben grans per tot el full.
Després l’hem tallat en quatre trossos i n’hem escollit un.
Seguidament, hem fet una placa de fang i hem marcat el dibuix a sobre amb un llapis. Després hem decorat la placa amb empremtes fetes amb diferents eines (forquilla, punxó, corda, fusta, ganivet…).
Finalment, ho hem pintat amb pigments i vernís.
Els sols i les llunes hem anat a Can Julià
Els nens de P4 hem anat a Sant Esteve de Sesrovires i ens hem convertit en cuiners. Hem fet iogurts i les magdalenes de l’àvia Conxita. Hem disfrutat i hem après molt.
Si voleu aprendre a fer magdalenes aquí teniu la recepta :
-6 ous.
– 500 gr. de sucre.
-½ litre de llet.
-½ litre d’oli.
-800 gr. de farina.
-3 sobres de llevat Royal.
Amb aquesta recepta us sortiran unes 50 magdalenes aproximadament.
També ens van ensenyar a fer iogurt. Era boníssim i molt fácil de fer. Es necessita 2 litres de llet escalfada a 50 graus i tirar 1 iogurt remenant-ho molt bé. Es tapa amb un drap i es deixa reposar unes 6 hores.
BON PROFIT!!!.
Pintem amb xocolata
Comencem l’hort!
ELS POLLETS I ANEGUETS BEN BARREJATS HEM ANAT A L’HORT A PLANTAR ENCIAMS I CEBES! TAMBÉ HEM HAGUT DE REMENAR LA TERRA I REGAR UNA MICA…COM SI FÓSSIM PAGESOS! ARA FALTA ESPERAR QUE CREIXI I ANAR REGANT I TENIR-NE CURA