“Bon rotllo” entre família i escola

És important que les famílies i nosaltres, l’escola, “anem a una” per tal que l’aprenentatge i el creixement personal i maduratiu dels alumnes sigui profitós.

No hem de discutir davant les disconformitats i les petites incidències del dia a dia. No ens hem de posar nerviosos, hem d’argumentar amb calma, hem de ser pacients, ens hem de comunicar i, sobretot, saber escoltar.

El criticar per criticar no ajuda a la bona relació família i escola. Us deixem alguns consells que ens poden fer pensar en la relació família i escola que volem.

1.  L’actitud que tinguem els pares envers l’escola serà, en bona mesura, la que hi tindran els nostres fills.
2.  La nostra actitud fonamental ha de ser la confiança. Si en tenim, ajudarem els nostres fills a anar a l’escola també amb confiança i amb seguretat.
3.  Hi ha diversos estudis que demostren la relació directa entre actitud dels pares envers l’escola i el benestar emocional i rendiment acadèmic dels fills. El missatge fonamental ha de ser que als pares l’escola ens interessa molt.
4.  Per tenir-hi confiança, però, necessitem conèixer-la. Per tant, acostem-nos-hi, dialoguem-hi, participem-hi.
5.  Una bona manera d’acostar-se a l’escola és participar activament en l’AMPA. Però si això no és possible, tinguem una comunicació constant amb els mestres i professors dels nostres fills.
6.  A casa, és molt important parlar bé de l’escola. Criticar professors i continguts no ajudarà a què els nostres fills s’hi sentin a gust. Donem valor als seus aprenentatges.
7.  Quan tinguem una reunió amb el mestre, parlem-ne abans amb els nostres fills i parlem-ne també després. Demostrem-los que aquestes reunions són importants per a nosaltres.
8.  Podem donar als nostres fills l’encàrrec que a l’escola s’ho passin bé, però no hem de deixar de donar-los un encàrrec encara més important: “a l’escola, apreneu tant com pugueu”.

Consells extrets de: http://xtvlblocs.cat/familiesiescola/tag/pares/

Un comentari a ““Bon rotllo” entre família i escola