El Cisteller

La feina del  cisteller  consistia en  fer cistells fets a mà amb vímet. Va existir durant el segle XIX aquest ofici s’aprenia dins de la mateixa  família de pares a fills o entre els amics que en sabien.
Per fer els cistells s’utilitzava el vímet que s’obtenia de Prades i canyes de les rieres de la part de la costa.
Les eines que utilitzaven eren el ganivet de fulla corba, els punxons rectes o torts i estisores del tipus de podar o la clàvia.
Els cistellers tenien bastanta feina perquè havien de fer molts passos per fer el cistell, fer un cistell necessitava el seu temps.
Per fer un cistell es començava pel cul del qual surten els muntants de vímet que inicialment es lliguen i sobre els quals es comença a teixir la peça, amb vímet o canya fins que té la mida desitjada.
En concret en aquest ofici es feia servir bastantes eines i bastants materials.
El cistellers han desaparegut perquè ara els cistells es solen fer amb màquines.
Seria molt  interessant que si encara queda algun cisteller es fessin tallers i ensenyessin aquesta feina a la gent.
M’agrada molt aquest ofici, però es molt difícil.

FONT: Mercè (la meva padrina) i Internet: la viquipèdia.

Maddison Bush
2CSB
27/3/14

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà