L’ESCOLA AMB L’AUTISME

El dia 2 d’abril és el dia escollit per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) per celebrar el “Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme”.

Conscienciar-nos vol dir prendre consciència, ser conscients del que significa viure amb l’autisme, respectar les persones que el presenten i ajudar-los a créixer i desenvolupar-se….Precisament aquesta és la feina de TOTS nosaltres: els pares, els mestres, els i les  alumnes, l’AMPA, tota la Comunitat Educativa, perquè tots eduquem…

Per tant tots i totes hi contribuïm i és evident que és feina de tots i totes implicar-nos en aquesta causa! Però, no només en el cas de l’autisme, ni en cas d’altres alumnes que presenten d’altres síndromes, trastorns, dèficits o dificultats (com pot passar amb d’altres companys o companyes de l’escola) sinó SEMPRE i amb TOTHOM, perquè això ens fa millors persones, millors companys i companyes i  millors ciutadans i ciutadanes.

Potser alguns ara us preguntareu, “aleshores, què puc fer jo?” De vegades “el prendre consciència” passa pel no riure-se’n d’algú, per ajudar-lo si creiem que ho necessita, per intentar jugar amb ell o ella, ajudar-lo i  ajudant-la la a entendre alguna cosa que li costa, això, aquestes petites conductes i comportaments SÓN PRENDRE CONSCIÈNCIA I ACTUAR EN CONSEQÜÈNCIA…

Però, des del l’escola pensem que cal anar una miqueta més enllà, i que per respectar, cal entendre i comprendre, en aquest cas, el TEA (el Trastorn de l’Espectre Autista).

Per poder comprendre com pensen les persones que el presenten hem d’escoltar a persones que han estat diagnosticades i que poden explicar-ho ( en 1a persona) i alhora cal escoltar a aquells que ho estudien (metges, neuròlegs, psicòlegs, neuropediatres,…).

Alhora, també hi ha associacions que ajuden a fer  aquesta tasca: la de fer entendre com és una persona que presenta austime, com pensa, per què reacciona d’una manera especial o sorprenent  a sons, colors o fins i tot olors o textures,…

 Avui us presentem   el vídeo “Academia de especialistes”; perquè tots i cadascun de nosaltres som especialistes en alguna cosa, tenim una habilitat especial, siguem com siguem,…

www.youtube.com/watch?v=fCoBk1tWYEg

Perquè realment les persones amb AUTISME són especialistes en tasques que sovint ens passen desapercebudes,…Demostrant que com tothom, també TENEN QUALITATS que hem de saber trobar i són sorprenents!

 Comissió de convivència de l’escola Enric Grau Fontseré

This entry was posted in 2015-16 and tagged on by .

About Joan-Ramon Ferrús Terré

Era mestre especialista de Matemàtiques i Ciències Naturals, després amb la reforma mestre i, per circumstàncies que no venen al cas ara sóc mestre especialista d'Educació Física. També, ara per ara i des de fa molt temps cap d'estudis del CEIP Enric Grau Fontseré de Flix. I, per acabar formo part d'aquelles fornades de l'antic PIE, després àrea TIC i, ara sembla ser TAC -això darrer no sé per què em sona a malaltia, però...-

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *