Monthly Archives: gener 2011

Jocs Escolars Ribera d’Ebre

jerebenjami

Els Jocs Esportius Escolars de la Ribera d’Ebre amb la modalitat d’atletisme arriben aquest any amb més novetats que mai.

Donada la celebració el 14 de maig de 2011 de la Final Nacional d’Atletisme Escolar a la població d’Ascó, les jornades atlètiques comarcals han sofert canvis en les dates de celebració.

Així doncs, les proves corresponents a la categoria Benjamí, cicle mitjà de primària, es van disputar el dissabte 29 de gener.

Finalment de la nostra escola ens van representar 10 atletes que van participar a les tres proves que es pot fer d’aquesta categoria: velocitat, salt de llargada i fons.

Al final de la jornada els resultats van ser els següents:

Velocitat:
Mohssin Ghouzali Lamine va quedar primer. A la mateixa prova Arnau Sabaté Llecha va quedar en quart lloc.

Salt de llargada:
Austin Ellis va quedar tercer i Itziar Suñer Garcia va quedar segona.

Fons:
Mohssin Ghouzali Lamine va quedar primer i Arnau Sabaté Llecha va quedar segon.

La resta de participants de l’escola de Flix van ser:
Maria Pomares Garcia
Arnau Prunera Paniagua
Jordi Rodríguez Franquet
Leon Austin
Marta Rocamora Vilaplana
i Joan Castellví Carranza

Enhorabona a tots ells i elles i als seus entrenadors Montse Franquet, Àlex Estela, Hèctor Suñer i Marcos Tarragó, ja que amb el poc temps d’entrenament que hem tingut, hem aconseguit molt bons resultats.

Ara toca preparar les proves per a la categoria aleví, que seran el 19 de març i les de la categoria prebenjamí que seran el 9 d’abril.

Secció Esportiva de l’AMPA

L’Hora del cafè: Els més llestos no sempre trionfen

Amb la idea que els més llestos no sempre triomfen s’ha donat el tret de sortida a l’Hora del cafè, un format de formació força novedós. El cafetó, mai tan ben dit, vol fer d’estimulant per tal que pares i mares s’animin a participar en activitats de formació que els ajudin en la difícil tasca d’educar ens els temp actuals.

img_0572

Aquesta activitat, organitzada per la comissió de l’Escola de Pares i Mares de l’Ampa del nostre centre,  forma part d’un paquet de tres, aquesta primera en horari matinal, la resta en horari de tarda, pel tal de facilitar la màxima participació.

Escola de pares i mares. Activitats segon trimestre.

Encetem aquest segon trimestre l’Escola de Pares i Mares amb una activitat força original: L’Hora del cafè. Tot començarà amb el visionat d’un vídeo, la lectura d’un article… una excusa per encetar una tertúlia al voltant de les inquietuds que genera la cada cop més difícil tasca d’educar. Això sí, en un ambient relaxat i amb la compañía d’un cafetó i, possiblement, una pasta.

Diluns, 31 de gener 9:15

Els més llestos no sempre triomfen.

Què és la intel·ligència? Fins no fa gaire es considerava que hi havia una única intel·ligència innata i inamovible: es naixia intel·ligent o no. Però s’ha demostrat que no és així: no hi ha una única intel·ligència i totes són educables.

Dilluns , 14 de febrer 15:15

Lliçó Magistral.

Emilio Calatayud és un jutge de menors de Granada, conegut per les seves singulars sentències als adolescents. Us proposem que mirem junts una xerrada que porta per títol Lección magistral i la puguem comentar tots plegats.

A determinar

Carta al papa i la mama.

Algú adreça una carta al seu pare i la seva mare, una carta plena de fets i situacions sobre les quals reflexionar..

A banda d’aquesta activitat estem treballant per donar data a altres activitats:

  • Xerrada: Normes i límits.
  • Taller: Fem persones.
  • Caminada en família.

L’organització de la nostra Escola de Pares i Mares té un esforç personal (reunions, trucades, tramesa de sol·licituds…) i un cos econòmic, algunes activitats són gratuïtes, bé, gratuïtes per l’AMPA, d’altres no.

El curs passat vam fer dues activitats amb una notable participació, aquest curs en portem dues, però, amb una minsa participació: Xerrada sobre Coeducació amb 12 assistents i Taller de Biblioteca amb 5 persones. Seria bo millorar aquests índex d’assistència.

L’escola actual té per objectiu formar persones competencials, una de les competències primordials és la d’“Aprendre a aprendre” i, aquest també és un dels objectius de la nostra escola de pares i mares, “Aprendre a aprendre a ser pares i mares”.

El pares i les mares som clara referència per als nostres fills i filles, cal voler aprendre si volem que vulguin aprendre.

Si aquestes línies no us han ajudat a decidir, entreu al You Tube i introduir el següent text a cercar: Los niños imitan.

Pla de consum de fruita a les escoles

La nostra escola inicia la seva participació en el Pla de consum de fruita a l’escola. Juntament amb aquesta circular heu rebut un fulletó informatiu que cal llegir plegats pares i fills. Aquesta és una bona excusa per fer-la petar sobre el tema.

Tal com diu el fulletó, l’escola, a l’hora del pati es menjarà una peça de fruita: dimecres mandarines, dijous una poma i divendres una taronja. Les mandarines és lliuraran el mateix dia a l’hora del patí, però, la poma i la taronja és lliuraran el dia abans a l’hora de sortir per tal que tothom la prengui cap a casa i la porti l’endemà pelada. Es pot fer servir com a esmorzar o com a complement de l’esmorzar, l’important és que se la mengin. No es controlarà exhaustivament qui se la menja i qui no, confiem que amb la xerrada de casa i amb la xerrada a l’escola, de mica en mica tothom arribi a tenir consciència de la importància que té el consum diari de fruita.

Confiem amb la vostra col·laboració, educar va més enllà de la tanca de l’escola. Per cert, si no som de fruita, aquest és un bon moment per iniciar-nos-hi. Tot i que el tema no va de fruita, el vídeo que es recomana a continuació és un bon element com a punt de partida per reflexionar. Tan de bon ningú s’hi vegi retratat o retratada.

http://www.youtube.com/watch?v=MUBmBZX2pYk