La lectura és una de les activitats més importants i útils que l’ésser humà realitza al llarg de la seva vida. En primer lloc, la lectura, de la mateixa manera que totes les altres activitats intel·lectuals, és una activitat exclusiva dels éssers humans, únics éssers vius que han pogut desenvolupar un sistema intel·lectual i racional. Això vol dir, que la lectura és una d’aquelles activitats que ens defineix pel que som davant la resta dels éssers vius. Es comença a adquirir molt lentament des de la primera edat i es manté de per vida, és a dir que no es perd amb el temps.

La lectura es pot fer de moltes maneres i amb molts objectius. Així, no és el mateix la lectura per plaer que aquella que es realitza per obligació, per complir un determinat objectiu educatiu o laboral. De qualsevol manera, la lectura sempre actuarà com un fenomen que ens permet encoratjar la nostra imaginació, crear nous móns a les nostres ments, reflexionar sobre idees o conceptes abstractes, entrar en contacte amb el nostre idioma o amb altres, millorar la nostra ortografia, conèixer més sobre altres realitats, etc.

Per això des de l’escola, tenim com objectiu principal potenciar aquest gust per la lectura i per així complir-ho realitzem una estona de lectura obligatòria en el qual anem realitzant diferents activitats relacionades amb la lectura i una d’aquestes és l’apadrinament lector. Aquest consisteix en que cada un dels alumnes més grans trien un conte i després el llegeixen als nens/es  d’educació infantil. L’activitat és individual de tu a tu. L’experiència és única i sucosa per les dues parts. Els més grans gaudeixen de ser els protagonistes i exercir de “mestres lectors” i els més petits de ser cuidats i mimats pels més grans. La conclusió és molt positiva i enriquidora, els alumnes gaudeixin al màxim i això és el que ens dóna més satisfacció de veure realitzat uns dels nostres objectius, saber donar fruit a una de les aptituds més gratificants com a ésser humà, com és la d’estar gaudint i aprenent llegint.