INFORMACIONS DIVERSES

RECOLLIDA DE  TAPS  DE  PLÀSTIC:

Com bé sabeu, des de l’escola continuem amb la recollida de taps de plàstic, que ha despertat molta motivació, especialment generada per aquesta actitud d’ajudar als altres i de col·laborar amb persones necessitades. Aquesta implicació potencia el valor de la solidaritat, i considerem que des de l’escola cal treballar aquesta tasca exemplificadora.

A final de curs,  traslladarem els taps de plàstic a la Fundación  SEUR que, dins el Programa Infància: ” Taps per una nova vida”, col·labora de manera altruista a ajudar a infants i joves amb necessitats físiques, psíquiques i socials, a fi de millorar la seva qualitat de vida.

Amb aquesta acció es compleix l’objectiu tan humanitari com ambiental, posant de manifest el desig de moltes persones d’ajudar i de ser solidaris amb els altres i el seu interès per la sostenibilitat.

La Fundación SEUR s’encarrega de la recollida i el trasllat i entrega del material a la planta de reciclatge ACTECO, de manera gratuïta.

RECOLLIDA D’ANELLES DE PLÀSTIC:

Des del curs passat, l’escola participa en el Programa d’Educació Ambiental l’Anella, del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental.

Així doncs, recollim les anelles de polietilè fotodegradable que agrupa els pacs de llaunes i les pengem a l’arbre que trobareu al vestíbul de consergeria. D’aquesta manera alumnes, mestres i famílies continuem col·laborant en el projecte d’educació medioambiental, que té per objectiu donar a conèixer el treball de les tres erres: “Reduïr- Reciclar-Reutilitzar”.

Al mes de juny les portarem a la deixalleria i la fàbrica ITW Hi-Cone de La Garriga, que les reciclarà i en farà de noves, donant una segona utilitat a aquest material.

Tot això per evitar que les anelles facin mal a la fauna, en el cas que malauradament arribessin a la natura degut al comportament poc cívic dels ciutadans i ciutadanes.

Què vol dir reciclar?

Reciclar és treure profit d’un objecte que es volia llençar a les escombraries, recuperant-lo per fabricar nous productes.

Quins avantatges té reciclar?

Es consumeixen menys recursos naturals, com aigua o petroli, i també menys energia.

Es disminueix la contaminació de l’aire i l’aigua.

També es redueixen les escombraries que han d’anar a parar als abocadors.

En definitiva, es protegeix el medi ambient!!  🙂

A través d’aquesta participació i vincle amb el Programa Anella hem rebut xerrades informatives pels i les alumnes de CS de l’escola.