INICI

Teniu a la vostra disposició tot un seguit de pàgines per anar veient la feina duta a terme, penseu que és una part de tot el que arribem a fer al llarg del curs.

Les tutores de Cicle Inicial aquest curs som:

A primer, ELS DOFINS: Maria Mir

A segon, LES TORTUGUES: Maria Nieto

REUNIÓ GENERAL D’INICI DE CURS:

El dimarts, 4 d’octubre, esteu convocats a la reunió d’inici de curs.

Lloc: Biblioteca del centre escolar

Hora: 16:45 hores

DESCOMPOSANT

DESCOMPOSICIONS DEL 10. CONSTRUÏM CASES.
A la classe de 1r de l’escola hem experimentat amb els cubets per descobrir les descomposicions del 10.
Agrupem als alumnes per parelles i els repartim 10 cubets i 4 trossos de paper que simulen un barri. Es tracta de fer agrupacions apilant els cubets amb la següent pregunta:
“Quantes maneres diferents hi ha de fer torres de diferent alçada amb 10 cubs?”

PENTAX DIGITAL CAMERA

La consigna és que no poden haver dues torres iguals.
Durant una estona els alumnes van provant i jugant a fer les construccions, llavors es fa una posada en comú. Cada grup explica quines combinacions ha fet i s’escriuen a la pissarra, encara que es vagin repetint:
Ex. 7,2,1 / 5,3,2 / 2,1,7 / 9,1 / 4,3,2,1 / 1,9
PENTAX DIGITAL CAMERA

Els alumnes s’han engrescat molt i han anat provant les diferents combinacions

MOTIVAR PER APRENDRE

MOTIVAR ELS VOSTRES FILLS I FILLES PER APRENDRE

Aquesta és una llista de consells sobre motivació, amb la intenció que serveixin per fer més còmodes els seus treballs i estudis

familia-i-escola

La llista és de l’editorial anglesa Scholastic   i suggereix als pares i mares un decàleg de maneres per contribuir a mantenir viu l’interès dels fills per aprendre. Són consells bàsics, vàlids per a pares i mares o per a qualsevol persona que acompanyi un infant en edat d’aprendre. Emanen del sentit comú i són senzills, per això poden constituir una bona guia bàsica per dur a la pràctica:

1. Llegir. Envoltar els infants de llibres o dedicar a casa una estona a llegir perquè ho assumeixin com un hàbit a partir de l’exemple dels pares.
  2. Encoratjar els nens i nenes a expressar sempre les seves opinions, a parlar del que senten i a prendre les seves decisions.
  3. Mostrar interès per les qüestions que els agraden i animar-los a explorar-les.
  4. Proporcionar-los diferents maneres d’aprendre i amb diferents suports.
  5. Dir-los que nosaltres, els adults, també seguim aprenent coses, i explicar-los què aprenem i com ho hem après.
  6. Demanar-los què han après a ells a l’escola, fent que ens ho expliquin amb les seves paraules, perquè això els ajuda a retenir el que han après.
  7. Ajudar-los a organtizar els deures, els apunts, els llibres… perquè tinguin la seguretat que controlen les tasques escolars.
  8. Practicar el reforç positiu. Felicitar-los pels èxits, també pels petits.
  9. Animar-los a desenvolupar al màxim les seves capacitats més naturals.
  10. Mostrar-los quantes oportunitats d’aprendre tenim cada dia, si tenim els ulls oberts i observem el que ens envolta… Només cal fer-se preguntes i, sempre que es pugui, relacionar coneixements.