Projecte “Con-vivencia. Sentirse en el cole como en casa”

El projecte arriba a la seva recta final i per concloure fem la festa el proper divendres on cantarem i ballarem una canço del grup txarango adaptada a les nostres escoles. A continuació us fem cinc cèntims de la lletra.

Eh! Eh! Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela eh! eh!
Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela eh eh!
Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela eh! eh!
Sueña como un niño leré!

(Málaga)
¡Ay! yo he nacido en la tierra del sol
de mis abuelos
escuchando el sonido del mar
yo ya siento que estoy en mi hogar.
Con la feria y con todo el salero
que nos hicieron
afrontamos las penas sin miedo
siempre con gran esmero.
Los romanos ya nos lo dijeron,
somos Mare Nostrum
y nos gustan los demás.

(Coma-ruga)
“Hay una escuela en Coma-ruga
el Pla de Mar
se encuentra entre mar y montaña
y nos gusta disfrutar
de los juegos entre amigos
formamos una gran familia
en un sitio espectacular…
Aquí podéis encontrar
bellos paisajes entre viñedos
donde se inspiró
el músico Pau Casals.”

Eh! Eh! Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela eh! eh!
Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela

(Madrid)
Y en qué momento elegí el cole Aldebarán
que bajo el cielo azul me guarda
camino entre profes y niños
cariño y abrazos
sueño, amor y alegría.

Y ahora yo,
vivo aquí con mucha ilusión
en Tres Cantos hay una escuela
con mucho color.

PROMECE presente!

Eh! Eh! Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela eh! eh!
Sueña como un niño leré!
Vuela la vida es una y vuela eh eh!
Sueña como un niño leré!

Sueña como un niño.

Ahir vam començar els viatges virtuals i vam tastar al menjador els sabors típics de Màlaga i avui tastarem Madrid.

ELS ALUMNES DE L’ESCOLA DE MÀLAGA ENS VISITEN!

Els passats dies 26, 27 i 28 d’octubre vam rebre a l’Escola Pla de Mar una visita molt esperada: la visita dels alumnes de Màlaga! Vam realitzar diverses activitats relacionades amb el nostre projecte que, com no, estaven relacionades amb la convivència: visita a la Vil•la Pau Casals, enregistrament d’un CD conjuntament amb els nostres nenes i nenes de 6è, realització de tallers amb el treball conjunt del nostre alumnat, visita a la Tarraco romana i, com no podia faltar, també van fer els nostres típics panellets.
La valoració de tot plegat, va ser molt positiva, ja que la convivència va ser molt enriquidora per a totes dues escoles i, a més, tots els nens i nenes s’han endut un record inolvidable. Que bonic ha estat conviure amb altres autonomies!!

Amb motiu del projecte PROMECE, durant la setmana del 16 al 20 de novembre, tots els nostres alumnes gaudiran d’uns viatges virtuals a les localitats de Torrox i Tres Cantos i les seves respectives comunitats.
Serà una setmana plena de trets d’identitat de les tres comunitats, tant que, fins i tot, els nens/es que es quedin a dinar gaudiran d’unes jornades gastronòmiques. Durant tres dies, menjaran uns menús deliciosos i ben típics les tres comunitats implicades.
Us adjuntem el menú del mes de novembre on podeu veure els plats detallats que s’oferiran a tots els nens i nenes (us recordem que durant aquests dies es continuarà oferint els menús especials acordats segons al•lèrgies o altres requeriments).

MENU ESCOLAR NOV-15 PLA DE MAR AMB JORNADES

3ª. TROBADA DEL PROJECTE PROMECE: “Con-vivencia. Sentirse en el cole como en casa”

Unes mestres de l’escola ALDEBARAN de Tres Cantos (Madrid) van estar amb nosaltres el passats dies 13, 14 i 15 d’abril (els docents de Màlaga no varen poder venir en aquesta ocasió)

Vàrem poder treballar els objectius proposats pel projecte per aquesta trobada que es centraven en l’àmbit de la “competència emocional”. A més a més les mestres de fora varen gaudir de diferents activitats culturals que es realitzaven aquells dies a l’escola: Concert de Rock and Roll, Teatre al Festival del Baix Penedès, Tallers de famílies, …

Ens han felicitat per l’ambient general d’escola i per la bona relació que han captat en el temps d’ensenyament i aprenentatge en les aules (coincidia amb els tallers de mates amb famílies), en les relacions entre el propi alumnat i amb la resta de la comunitat educativa (mestres, famílies, servei de menjador, …)

APRENEM TOTS JUNTS, ELS MESTRES TAMBÉ !!


Web de l’Ajuntament del Vendrell
http://www.elvendrell.net/informacio/4420-recepcio-d-equips-directius-de-centres-educatius-que-participen-en-el-projecte-promece

Web del Diari del Baix Penedès
http://www.diaribaixpenedes.cat/recepcio-al-vendrell-dels-responsables-de-les-escoles-que-participen-en-el-projecte-promece/

Web de L’Opció
http://www.lopcio.cat/article/23317/recepcio-a-equips-directius-de-centres-educatius-de-madrid-i-malaga

Viatge a Madrid amb els/les alumnes. Projecte PROMECE “Con-vivencia. Sentirse en el cole como en casa”

El dimarts, dia 24 de març de 2015, els alumnes de 6è van fer una sortida per conèixer i conviure amb els alumnes de l’escola Aldebarán a Tres Cantos ( Comunitat de Madrid).
L’anada va ser amb AVE, ens vam instal•lar amb taules que van permetre més comunicació, distracció i convivència entre els propis alumnes durant el trajecte.
En arribar a l’estació d’Atocha ens esperava un autocar que ens portaria a l’Hostel Era, un alberg juvenil situat a una zona cèntrica i ben comunicada de Madrid.
Ja instal•lats vam començar la visita de la ciutat amb la visita al Museu del Prado.
A l’endemà, dimecres 25, ens recollí l’autocar i ens portà a l’escola Aldebarán. Pel matí vam gaudir del seu festival de primavera, dinàrem plegats i per la tarda vam fer activitats lúdiques conjuntes.
En finalitzar la jornada escolar, l’autobús ens va tornar a la capital, vam continuar la nostra descoberta de la ciutat visitant la zona centre i després d’un llarg recorregut cultural vam anar a un cinema emblemàtic, com els d’abans. Després d’haver descansat i rigut força, vam pujar al mirador del Corte Inglés per tal de veure les vistes del Madrid de nit.
L’endemà , dijous 26, l’autocar ens va portar a visitar el Castillo Manzanares el Real, situat a la localitat que porta el mateix nom. La visita guiada ens van enriquir els coneixements que actualment estem treballant a l’aula sobre l’edat mitjana. Seguidament ens dirigirem a l’Aldebarán, on vam dinar plegats. Per la tarda vam realitzar activitats esportives tots els alumnes i vam gaudir dels espectaculars jardins i parcs del voltants.
En acomiadar-nos dels nous amics i intercanviar adreces i telèfons vam marxar amb l’autocar que ens va deixar prop del temple de Debot i del museu Cerralbo, visites que vam gaudir molt.
Tot caminant, vam visitar el Madrid dels Austries i admirar les edificacions espectaculars com el Palau Reial, la Catedral de l’Almudena, la plaça d’Espanya on hi havia , entre d’altres, les escultures del Quixot i Sancho Panza.
Tot continuant la ruta vam gaudir a la Plaza Mayor d’un deliciós entrepà de calamars a la romana, típic de la localitat i després del sopar no podia faltar la xocolata amb porres de la xocolateria San Ginés on Valle Inclán n’acostumava a gaudir .
El divendres, les escoles de la comunitat ja estaven de vacances de Pasqua i vam tenir l’oportunitat de continuar la nostra expedició. Quasi bé vam recórrer tots els racons emblemàtics, la visita del Museu Arqueològic y el Reina Sofía on vam poder admirar el Guernica i aprofundir els coneixements i vivències sobre la guerra civil espanyola que havíem treballat a l’aula no feia gaires dies.
No podia faltar la visita al Congrés, la Porta d’Alcalà , la Cibeles, Neptuno , les torres Bankia etc. I com no, no ens podíem saltar un magnífic recorregut per les paradetes de llibres de la Cuesta Moyano, i com a comiat, una passejada i relaxada visita pel Parc del Retiro on vàrem descansar davant el Palau de Cristall i vàrem poder gaudir de les barquetes que circulaven per l’estany.
En arribar a l’hotel tocava recollir maletes i amb l’autocar tornar cap a Atocha per realitzar la tornada, no abans d’acomiadar-nos de les tortugues i comprar records pels familiars.
Ha estat un viatge i una experiència que ni menuts ni grans oblidarem.


Coneixem l’escola de Torrox (Málaga)

Els dies 2, 3 i 4 de març, unes mestres de la nostra escola van fer el segon viatge relacionat amb el projecte “Con-vivencia: sentirse en el cole como en casa”. El punt de trobada ha estat, en aquesta ocasió, l’Escola Mare Nostrum de Torrox (Màlaga). Un dels temes tractats durant aquestes jornades de treball va ser la posada en comú de les activitats iniciades relacionades amb la convivència en tots tres centres: portfoli, arbre de les paraules dolces, racó de la pau, “peacemakers” i enquestes a tota la comunitat educativa sobre el clima convivencial d’escola.


Per una altra part, també ens van rebre l’alcalde de l’Ajuntament de Torrox, amb la qual cosa vam tenir l’oportunitat de donar a conèixer el nostre projecte en aquesta localitat i fotografiar-nos amb les nostres mascotes (com hem exposat en anteriors informacions, també havíem donat oficialitat al projecte, el passat mes de març, a l’Ajuntament de Tres Cantos de Madrid).

ajuntament

A més a més, hem intercanviat la correspondència entre tots els alumnes de tots tres centres. Han escrit unes cartes ben boniques i de ben segur que tots i totes n’aprendrem molt d’aquest intercanvi cultural interautonòmic!


Amb la finalitat que tots els membres de la nostra comunitat educativa tinguem coneixement de les diverses informacions intercanviades entre les escoles de les tres autonomies, hem exposat a l’entrada de l’escola uns panells que contenen la informació i exposició dels treballs relacionats amb el projecte. Amb tota seguretat que a mesura que vagi avançant el projecte serà cada vegada més enriquidor!


Propera activitat relacionada amb el projecte: els alumnes de 6è viatgen a Madrid del 24 al 27 de març. El punt de trobada serà l’Escola Aldebaran de Tres Cantos. Us mantindrem informats!

FEBRER 2015

El passat mes de gener, dels dies 25 al 28, és va fer la primera reunió amb representació dels tres centres del projecte a l’Escola CEIP ALDEBARÁN de Tres Cantos (Madrid).

Aquests varen ser els temes tractats:
1- Presentació dels centres associats, responsables y participants.
2- Revisió del projecte i concreció de dates i activitats conjuntes
3- Presentació de les mascotes i logos aportats pels tres centres. Selecció del logo del projecte
4- Repartiment de les feines. Participació dels diferents sectors de la comunitat educativa
5- Vies de comunicació
6- Intercanvi de materials i àrea de exposició en el centres
7- Difusió del projecte i activitats
8- Manual de les bones pràctiques i portfoli personal
9- Revisió dels pressupostos d’acord a la subvenció obtinguda.

També ens van fer la rebuda institucional a l’alcaldia de la població amb la corresponent roda de premsa. (veure enllaç a premsa local en bloc projecte)

A la part dreta damunt del rellotge, trobareu l’enllaç al bloc del projecte on podreu llegir tota la informació del que es va fent. “Con-vivència interautonomies”

La nova trobada es farà ben aviat: dels propers dies 1 al 4 de març a l’escola CEIP MARE NOSTRUM de Torrox (Màlaga)

Aquestes són les actuacions recents al nostre centre:

1. Concurs de logos: Alexander Kravets de 4t B ha guanyat el concurs de logos de l’escola i també va ser el seu, el logo triat per incorporar com a logo del projecte amb la resta d’escoles a la primera trobada a Tres Cantos (Madrid). És molt artístic i bonic. Felicitats Alexander i gràcies.

diploma

2. L’arbre de les paraules dolces: Recull les aportacions dels alumnes que en algun moment s’han equivocat i han dit alguna “paraulota”. Ells mateixos l’han de substituir per una paraula dolça que escriuen, decoren i pengen a l’arbre que és al replà de les escales de primària.

arbre

3. Racó de la pau: S’ha creat un racó on hi puguin anar les nenes i els nens que han tingut un conflicte i amb tranquil•litat i ordre el puguin resoldre i arribar a un acord.

raco
4. Peacemakers:
Els peacemakers ens ajuden a mantenir un ambient agradable a l’escola i fer que tots ens hi sentim bé….
We feel good!!!

…intentaran solucionar els possibles conflictes que surtin o fer propostes per a millorar.

peacemakers

Si teniu algun problema, voleu plantejar algun suggeriment, o si hi ha alguna cosa que no us sembla bé, podeu parlar amb el peacemaker de la vostra classe.
Ells es reuniran una vegada al mes amb la direcció i entre tots ens ajudaran a buscar solucions


A l’escola arrenquem un projecte molt interessant per aquest any 2015:
“CON – VIVENCIA: SENTIRSE EN EL COLE COMO EN CASA”

Hem participat en la convocatòria de projectes que proposa el “Ministerio de Educación y Deporte, Proyecto PROMECE 2014: Convivencia i participación” dins la “Secretaria de estado de educación, formación profesional y universidades. Dirección general de evaluación y cooperación territorial. Instituto Nacional de tecnologías educativas y de formación del profesorado”

Ens han aprovat el projecte !!

Són projectes per afavorir l’aprenentatge de l’alumnat per agrupacions de col•laboració professional entre centres educatius públics de diferents comunitats autònomes de l’Estat Espanyol. Es desenvoluparà al llarg de l’any 2015.
Les escoles que hi participem som:

– CEIP Aldebarán de Tres Cantos (Madrid).
Centre coordinador.
– CEIP Mare Nostrum de Torrox (Màlaga)
– Escola Pla de Mar de Coma-ruga (Tarragona)

La nostra mascota

mascota
Per tant som tres escoles de tres comunitats autònomes diferents que ens trobarem a cadascun dels centres per compartir les experiències de les tres escoles i treballarem per aconseguir els objectius d’aquest projecte.
Per tant implica desplaçament del professorat però també desplaçament d’un grup d’alumnes.

Aquest projecte ve acompanyat d’una dotació econòmica molt interessant , resulta com a quatre vegades els diners que ens aporta anualment el Departament d’Ensenyament com a despeses de funcionament pel centre.

Estem molt engrescats i engrescades amb aquest projecte i evidentment el volem compartir amb tota la comunitat educativa.

Els objectius proposats ens aportaran noves maneres d’aconseguir que els alumnes estiguin contents i en bona harmonia a l’escola i així poder assumir amb comoditat els aprenentatges amb èxit i poder conviure, tant ells i elles com totes les famílies, en un ambient tranquil, enriquidor, humà i solidari.

http://www.madridnorte24horas.com/actualidad-159/tres-cantos/10401-el-ceip-aldebaran-de-tres-cantos-recibe-a-una-delegacion-dentro-del-proyecto-con-vivencia-sentirse-en-el-cole-como-en-casa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *