EL SEP DEL 3r TRIMESTRE A SISÈ

Aquest tercer trimestre, els tres alumnes de 6è han treballat les matemàtiques de manera manipulativa i molt competencial: han construït un metre cúbic amb material reciclat (que ha quedat a la classe de sisè), han fet construccions geomètriques amb arestes i vèrtexs imantats… i, fins i tot, l’últim dia han jugat a escacs amb un escaquer de tres metres de costat i peces gegants. La valoració dels nens i de la mestra ha estat molt positiva.

P1120326 (Medium)P1120325 (Medium) IMG_20170614_110554 (Medium) IMG_20170606_163847 (Medium)

BICICLETADA CS

El passat dimarts, els alumnes de cicle superior, vam fer una sortida en bicicleta fins la Canya. Tot i passar molta calor, ens ho vam passar molt bé.

Cliqueu per veure les fotos AQUÍ.

DSCN1914 (Small)

Trencar guardioles de Càrites

El dimecres 31 de maig van venir a l’escola tres persones de Càrites per tal que l’alumnat de cicle superior que havíem pintat les guardioles, les poguéssim trencar.

Va ser una activitat molt divertida, vàrem cantar dues cançons i vam ajudar a recollir els diners.

Per veure el reportatge clica aquí.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Trencar guardioles de Càrites

ENS VISITA L’ARTISTA JOSEP POZO

El 29 de març va venir a l’escola l’artista olotí Josep Pozo per ensenyar als nens i nenes de cicle superior com es pinta un quadre amb la tècnica del collage. També hi havia les càmeres d’Olot Televisió que van enregistrar la classe.
Com a cloenda de l’activitat, el 17 de maig a la tarda, ens va tornar a visitar en Josep Pozo per veure el resultat de les creacions fetes pels alumnes de 5è i 6è.
Aquesta activitat ha estat realitzada amb el suport de la galeria Fons d’Art d’Olot i amb el patrocini de la Diputació de Girona i l’obra social “la Caixa”.

josep pozo P1120045 P1120047 P1120054 P1120059 P1120061

EL BOSC: gestió forestal

El dimarts 16 de maig, els nens i nenes de cicle superior, vam fer una excursió al bosc de Castellfollit de la Roca, com a treball de camp del taller de natura realitzat a l’escola del 15 al 17 de maig, sobre “El bosc: gestió forestal”.

Aquesta activitat ha estat subvencionada per la Diputació de Girona dins la campanya l’Entorn Natural a l’Escola i ha estat portada a terme pels educadors ambientals de Fundesplai.

Clica damunt la imatge per veure el reportatgeP1120001

Rosa de Sant Jordi

Durant aquesta setmana literària hem estat molt enfeinats llegint i preparant la visita de l’escriptor Josep Torrent, però també hem tingut temps per a realitzar aquestes roses de Sant Jordi tan fabuloses.

Cliqueu a la imatge per veure més fotos:

cover

Painting descriptions

collageA few weeks ago, Cicle Superior students worked on a project where they had to look for a famous painting and describe it. In order to carry out this activity, pupils grouped in teams of two or three people and -having as a support the “helping chart”- wrote a short description including 5 parts: information of the artist and year of origin; place of the scene and what it shows; all the things which can be seen; the impression you get when observing it; and the artist’s intention.

In this video you can watch their oral presentations:

cover

Fa unes setmanes, els alumnes de Cicle Superior van treballar en un projecte on havien de buscar una pintura famosa i descriure-la. Per tal de portar a terme l’activitat, es van fer grups de 2 ó 3 persones i -tenint com a suport la “taula d’ajuda”- van escriure una petita descripció que incloïa 5 parts: informació de l’artista i l’any d’origen; el lloc de l’escena i el què mostra; què es pot veure en la pintura; la impressió que dóna quan l’observes; i la intenció de l’artista a l’hora de pintar.
Clicant al vídeo podeu veure les presentacions que van fer.

CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA CURS 2016-2017

De nou com cada curs, tornem a participar en el Certament de lectura en veu alta que enguany es celebra a Olot el dia 22 de març al teatre Principal.

I per què hi participem?

• per practicar l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica,lectura-en-veu-alta
  • per afavorir la comprensió lectora,
  • per ser generadora de debat,
  • per treballar alguns aspectes gramaticals,
  • per afavorir l’ampliació de lèxic i vocabulari.

Per això ja des de l’inici de curs ens preparem amb molt d’entusiame la lectura del llibre que es llegirà al Certamen i que es diu : “ZONA ZOMBI, L’HORA DE LA VERITAT” ,zona-zombide’n Peter Walker.

Aquí  ens podreu escoltar llegint el capítol 6 ” Hostes vingueren” i el 7 “Dies feliços”.

Entra a escoltar com llegim, només cal que ciquis damunt de la lectura que vols escoltar.

LECTURA EN VEU ALTA 5è :Capítol 6 “HOSTES VINGUEREN” I Capítol 7 “DIES FELIÇOS”

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

CICLE SUPERIOR CREA UN LAPBOOK DELS LLIBRES DE LA BÍBLIA

Els alumnes de cicle superior, que fan religió, han elaborat un lapbook sobre els llibres de formen la bíblia i les seves parts.

lapbookbiblia

Lapbook dels Llibres de la Bíblia

CELEBREM EL CARNAVAL AMB LES TIC

isaacClica damunt la imatge per veure les disfresses.