Painting descriptions

collageA few weeks ago, Cicle Superior students worked on a project where they had to look for a famous painting and describe it. In order to carry out this activity, pupils grouped in teams of two or three people and -having as a support the “helping chart”- wrote a short description including 5 parts: information of the artist and year of origin; place of the scene and what it shows; all the things which can be seen; the impression you get when observing it; and the artist’s intention.

In this video you can watch their oral presentations:

cover

Fa unes setmanes, els alumnes de Cicle Superior van treballar en un projecte on havien de buscar una pintura famosa i descriure-la. Per tal de portar a terme l’activitat, es van fer grups de 2 ó 3 persones i -tenint com a suport la “taula d’ajuda”- van escriure una petita descripció que incloïa 5 parts: informació de l’artista i l’any d’origen; el lloc de l’escena i el què mostra; què es pot veure en la pintura; la impressió que dóna quan l’observes; i la intenció de l’artista a l’hora de pintar.
Clicant al vídeo podeu veure les presentacions que van fer.