XXXII EDICIÓ JOCS FLORALS

En breu publicarem els poemes, narracions i còmics guanyadors així com un vídeo i fotografies.

Aquest article ha estat publicat en Activitats del centre. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a XXXII EDICIÓ JOCS FLORALS

Jocs Florals al CEIP Esteve Barrachina (200
    -A vol d’ocell-
    Coincidint amb la celebració de la Diada de Sant Jordi, el CEIP Esteve Barrachina ha celebrat una nova edició dels Jocs Florals que premien els alumnes participants en les categories de narrativa,còmic i poesia en la modalitat de català.A aquesta Festa escolar de les Lletres Sitgetanes, on han participat els alumnes, s’han repartit també diplomes i llibres entre els alumnes guanyadors,cosa que sensibilitza la població infantil en edat escolar en summum grau.
    La d’enguany,com a escola pública d’educació Infantil i Primària, ha estat una de les edicions amb la participació entre els estudiants d’entre 6 i 12 anys,és a dir,els cicles inicial,mitjà i superior-.Al bell mig de la presentació dels diplomes i del punt de llibres de lectura,dues excel.lents actuacions de viva veu al micròfon amb fons musical de flauta com a mostra que la música és el ressò de l’esperit escolar-.
    Els encarregats de repartir els guardons des de la taula de la presidència han estat la Directora del CEIP Esteve Barrachina,la il.lustre pedagoga Neus Canyelles i Daurell;la Psicòloga de l’AMPA,el poeta Joan Duran i Ferrer, un mestre,una mare i també representants de l’AMPA del centre.
    Els Jocs Florals al CEIP Esteve Barrachina,tot s’ha de dir són la versió i el ressò de les Justes Literàries que se celebraven al centre escolar els anys 70 sota la direcció de la sempre honorable Directora la Pràxedes Villalonga,mestra menorquina de forta influència tant en la política escolar provincial com en la política municipal.N’estic més que segur que molts sitgetans i sitgetanes fan memòria d’aquelles Justes Literàries o Diada de la lieratura sitgetana al Col.legi la Vila del C/ Rafael Llopart.
    Hi constituïen un Concurs Literari escolar de primera magnitud fins que són convertides en els actuals Jocs Florals Escolars,ma memòria històrica també del concurs literari d’origens remots en l’Edat Mitjana i que mercès a la iniciativa del vilanoví en Víctor Balaguer els hi tenim entre nosaltres en els darrers segles.
    Els Jocs Florals al CEIP Esteve Barrachina,tal com les Justes Literàries ,continuen essent-ne al centre escolar una eina cultural-escolar fonamental per estimular entre els escolars la creativitat poètica en poemes i narracions,amb modulacions artistiques com ara la música i el dibuix,tot essent-ne una valuosa contribució a la construcció i divulgació pel gust entre els escolars per l’art de la paraula i l’expressió musical.Enhorabona !
    En aquest curs 2008-2009,”Pòrtic a la nostra Vila de les Noces d’Or del CEIP Esteve Barrachina(1960-2010)”,com a primer Grup Escolar estatal en règim graduat,els Jocs Florals,encara en són un viu testimoni de la seva trajectòria poètica i literària-musical,com van demostrar novament la seva capacitat de reacció i la seva ferma voluntat de renovació i d’adaptació al món escolar i sitgetà d’avui,en consolidar els premis com a guardons als alumnes més avantatjats,que ara es diuen “Premis de Poesia,de Narració,de Dibuix Jocs Florals del CEIP Esteve Barrachina”,amb tres importants efectes,viscuts el mateix dia de Sant Jordi a la sala de teatre El Retiro:
    La cerimònia del Lliurament de Premis al Casal de Cultura de la Lira,és a dir, el Retiro s’ha convertit,clar i sitgetà, en una autèntica Festa Infantil tant de la poesia com de la narrativa i el cómic,que destaca amb excel.lència perquè posa en relleu la relació entre l’entorn acadèmic del CEIP Esteve Barrachina i els Jocs Florals mitjançant un concurs literari-.A destacar amb singularitat, que amb la creació de la figura del “Premi Especial Jocs Florals-2009”, repetitiu curs rere curs,que en aquest curs 2008-09 el va rebre una molt il.lusionada alumna de 6è d’Educació Primària,un cop més el CEIP Esteve Barrachina vol afegir-se a l’avantguarda de les entitats sitgetanes amb iniciatives culturals i singularment a la relació entre l’escolar privilegiat i la Vila de Sitges.
    No cal dir-ne que des del “Premi Especial Jocs Florals”,tant el CEIP Esteve Barrachina com altre centre escolar sitgetà,cedeixen el lloc a l’escolar guanyador/a,tot i canalitzant la seva sensibiitat i la seva creativitat envers la Vila de Sitges,que ja seria bo que hi fossin presents en les activitats culturals de les altres entitats sitgetanes-.Els “Premi Especial Jocs Florals-2009”,són i d’ara endavant podrien ésser-ne, si més no, uns excel.lents representants dels centres escolars amb capacitat de participar-hi i fins i tot d’un nucli juvenívol de cultura sitgetana de futur.Enhorabona al “Premi Especial Focs Florals-2009” del sempre excel.lent primer Grup Escolar estatal ,a punt de celebrar el mig segle entre els sitgetans.