Per què no som com l’Ameca?

En aquests moments l’Ameca és el robot humanoide més avançat del món. A partir de la pregunta Per què no som com l’Ameca? les Tortugues ens hem proposat reflexionar en el nostre projecte sobre tot allò que ens defineix com a éssers humans i que ens allunya dels robots humanoides.

Hem fet d’osteòlegs, observant com són els ossos animals i comparant-los amb els de l’esquelet humà.

També hem parlat dels òrgans, dels músculs i de les articulacions. Sabíeu que sense articulacions no podríem pentinar-nos el cabell o pujar escales? Nosaltres ho hem experimentat en primera persona!

També hem utilitzat el Tàngram per representar figures humanes a través de la geometria.

Seguint l’estudi de l’Home de Vitruvi de Leonardo da Vinci hem vist que el cos té proporcions matemàtiques, com per exemple, que l’alçada d’una persona coincideix amb la llargada dels seus braços.

Gràcies a la Laura, la mare de la Marina, ara ja sabem que per tenir una bona salut corporal hem de dormir suficient, alimentar-nos de forma saludable i fer esport. Hem après com posar-nos correctament la motxilla de l’escola o com hem d’aixecar pesos pesants.  També vam entrevistar-la i ens va parlar de la fisioteràpia, la seva professió.

Per entendre el funcionament del sistema respiratori vam fer una maqueta. Vam utilitzar una ampolla, globus i canyetes per representar la tràquea, els bronquis, els pulmons i el diafragma.

Utilitzant una bàscula vam aprofitar per veure quants quilograms pesem i resoldre diverses activitats relacionades amb el pes.

Per acabar el projecte cada equip cooperatiu va crear preguntes relacionades amb tot el que havíem après i les vam respondre jugant al Kahoot. Que bé ens ho vam passar!

English Day

Aprofitant que el 17 de març va ser St.Patrick’s Day ahir vam celebrar l’English Day a l’escola. Manualitats, danses, jocs… vam fer moltes activitats al llarg del dia i totes en anglès!

Anem de visita a la Biblioteca!

El divendres 25 de març la classe de les Tortugues vam anar a la biblioteca pública Pompeu Fabra. Allà vam conèixer a l’Eva, qui ens va ensenyar com fer un préstec i com funciona el robot intel·ligent de retorn de llibres que hi tenen. També ens va fer una visita a la part infantil de la biblioteca i allà ens va explicar un conte sobre els reptes personals i l’esforç que ens comporten per tal d’aconseguir l’objectiu que desitgem. Va ser molt interessant!

Finalment, vam poder estar una estona descobrint, fullejant i llegint els llibres que tenen a la biblioteca. En general ens va agradar molt la visita, així com conèixer el servei que ofereix la biblioteca. Ben segur que ara hi voldrem tornar amb les famílies i fer-nos el carnet!

Voleu veure el recull de fotografies de la visita? Mireu més avall:

Publicat dins de Tortugues | 1 comentari

Taller Retalls

El dimecres 9 de març les Tortugues vam fer un taller sobre Picasso al centre artístic “Retalls”.  En grups vam resoldre un escape room sobre l’autor i també vam practicar la tècnica del collage mitjançant l’estil cubista.

Va ser un matí diferent i molt entretingut. Mireu el resultat de les nostres obres!

Quina marxa!

I quina marxa aquests Minions!

Publicat dins de General | 1 comentari

Dijous llarder a la platja

El dijous vam anar a la platja de Mataró a celebrar el Dijous llarder. Érem tot el cicle inicial i per primer cop des de feia molt de temps que vam poder tornar a jugar junts. Vam saltar, córrer i compartir experiències. Ens ho vam passar molt bé.

Excursió Human Bodies

El dilluns passat els Camaleons i les Tortugues vam anar d’excursió a l’exposició Human Bodies de Barcelona. Aquí teniu un recull d’imatges d’aquell dia.

Què és la Pau?

El dia 30 de gener és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP). Les Tortugues hem aprofitat per reflexionar i fer diverses activitats al voltant de la Pau. Hem fet acròstics, hem representat escenes amb els companys i també hem intentat explicar amb les nostres paraules el que significa la Pau.

Miro, miro i remiro!

Les Tortugues hem rebut la visita de l’Àlex, un policia que ens ha explicat les normes de circulació dels vianants.

Primer ens ho va explicar a la classe i després vam posar en pràctica tot el que havíem après al carrer. Ara ja sabem que abans de travessar el carrer hem de mirar, mirar i remirar!

Publicat dins de General | 2 comentaris

Les Tortugues fem retrats

Des de l’àrea de plàstica estem treballant Pablo Picasso. Era un pintor, escultor que experimentava de diverses maneres.

Nosaltres hem volgut provar com és retratar algú a través d’un full transparent. Han sortit produccions molt interessants.

Publicat dins de General | 1 comentari

Taller sobre el cos humà

Aquesta setmana ha vingut una científica experta en el cos humà a la nostra classe. Hem parlat dels ossos, les articulacions, els músculs, els òrgans, el sistema digestiu, la sang… i també hem fet experiments per entendre el funcionament del nostre cos. Ha estat molt interessant i teníem moltíssimes preguntes per la Carla. Aquest podria ser el nostre pròxim projecte?

Tarda de joguines

Les Tortugues juguem i compartim les nostres joguines amb els companys. Ja tenim ganes de repetir una tarda com aquesta!

Dinàmica cooperativa

Un dia a la tarda les Tortugues vam arribar a la classe amb un repte a superar. La Lídia ens va enganxar un gomet al front i sense saber quin era ni poder parlar havíem de trobar tots els nens i nenes que tenien el mateix gomet. Gràcies a l’ajuda dels companys vam aconseguir superar el repte i fins i tot ens va sobrar temps. Ens ho vam passar molt bé!

Publicat dins de General | 1 comentari

A educació física fem croquetes i tombarelles

Mesurem centímetres i milímetres