MÚSICA: “AMB LA LLUM DEL FANALET”

La nadala que estem aprenent perquè els vostres infants la puguin cantar aquests dies de Nadal es diu “Amb la llum del fanalet” i com que ja es van emportar el fanalet a casa, la poden anar assajant abans no arribin els Reis de l’Orient…
S’han divertit molt tots, però es nota que estan molt neguitosos i moguts, ja que s’apropen les vacances i això ja es comença a notar!!! A continuació us deixo l’enllaç perquè us la puguin cantar amb el fanalet!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM RELAXACIÓ AMB PLOMES

Una manera de relaxar-nos ja que últimament estem una mica neguitosos és fer-nos massatges, a continuació us adjunto diferents músiques que fem servir per relaxar-nos per si les voleu escoltar a casa. Avui us comparteixo aquesta activitat que hem fet primer de manera individual i després amb parelles… de vegades ho solem fer només amb les mans i escollim un company/a de la classe per poder-li fer i obviament que vulgui, però divendres ho vam canviar i ho vam fer amb una ploma. Els hi ha agradat molt!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

ENS INICIEM A RACONS

Ens hem iniciat en el RACONS, ja que cada vegada ens sentim més adaptats al nou espai i a l’escola i sobretot amb el grup-classe… De moment hem fet una primera presa de contacte amb la metodologia que tenim a infantil que són els RACONS, però en aquest primer trimestre el que treballem sobretot és que puguin anar entenent com funciona aquesta metodologia i anar introduint mica en mica tots els racons a l’aula, ja que vam començar amb 4 racons i mica en mica hem anat augmentant de racons, ja que quan vinguin de reis començarem amb 11 racons a l’aula…
Com veureu, cada taula té diferents jocs i activitats a realitzar basades en cada àrea que nosaltres volem treballar, tant de psicomotricitat fina (agafant amb pinces fulles, castanyes…), com de matemàtiques (treballant la relació i classificació de colors…), contruccions, llengua (treballant les lletres), joc simbòlic…
Així que mireu mireu que bé que s’ho passen i quines ganes tenen de jugar i aprendre… perquè jugant s’aprèn moltíssim!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

ARRIBA UN COMPANY NOU A LA CLASSE

Tenim una nova abella que ha arribat nova, es diu EMMANUEL!!
Ara toca ajudar-li amb la seva adaptació i compartir amb ell tot el hem après en aquests mesos a l’escola.
Estem molt contents i curiosos per saber com és!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

PORTADES D’ÀLBUM A PLÀSTICA

Comencem a fer les portades d’àlbum a plàstica per tenir-les llestes perquè els vostres fills i filles puguin endur-se l’àlbum amb totes les feines que hem fet durant aquest primer trimestre. Ja veureu quines feines han fet més xules i que bé s’ho han passat!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

DINÀMICA DEL GLOBUS

L’objectiu d’aquesta activitat són varis; aprendre a inflar globus, és a dir, treballar la capacitat respiratòria, desenvolupar la imaginació de cada infant, treballar el moviment i la expressió corporal amb l’ajuda de música, i saber treballar en equip i respectar als demés adaptant-se a les capacitats de cada un.

Per iniciar aquesta activitat, es fa una presentació dels globus de manera divertida i causant el factor sorpresa per part dels infants. Agafarà una capsa on estaran guardats els globus i els hi demanarà als infants que tanquin els ulls. Els hi donarà un globus a cada un i ells hauran d’esbrinar quin objecte els ha deixat la mestre. Una vegada sàpiguen que és i per a que pot servir un globus, la mestre realitzarà diferents activitats amb els infants:

– Els hi deixarà jugar de manera individual amb els globus.
– Per parelles ser capaços de transportar el globus sense fer ús de les mans. Tot seguit hauran de fer trios, i després en grups de quatre.
– Posar els globus al centre, el llancem a l’aire, i tots els infants en conjunt hauran de compenetrar-se i no deixar que caiguin els globus al terra, però només el poden tocar d’un en un, d’aquesta manera s’ajuda a fomentar la cohesió de grup.

El més important de tot és que aquests aprenen a treballar en equip i respectar als demés adaptant-se a les capacitats de cada un.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM CAMINS AMB COTXES

En altres articles ja us he parlar de la necessitat de treballar el traç en les primeres etapes d’aprenentatge de l’escriptura. El gest gràfic és un aspecte més a tenir en compte a l’hora d’ensenyar a escriure als infants, si bé no és pas l’únic. En tot cas, el que és important és posar consciència en cadascun dels aspectes que intervenen en el procés d’aprenentatge de l’escriptura i ho aconseguirem a través del desenvolupament del traç amb diferents tècniques i a través del procés d’adquisició del seu codi.

En el treball del grafisme intervenen: capacitats cognitives i emocionals: autocontrol, autoestima, percepció visual, capacitat d’anàlisi, etc. Així doncs, en el procés d’aprenentatge del grafisme s’ha de preveure que l’alumnat: experimenti: moviment i espai, vivenciï situacions i verbalitzi el procés, és a dir, el que està fent i perquè ho està fent (el propòsit). També cal que en el procés d’aprenentatge del grafisme cal: la planificació que afavoreixi l’aprenentatge d’aquest procés, la intervenció del docent: dinamitzant, modelant, estimulant i l’organització d’aula que permeti treballar diferents blocs.

Una altra exemple de grafismes diferents que hem treballat a l’aula, és l’aprenentatge del traç horitzontal seguint amb la mateixa dinàmica que amb el traç vertical i d’altra banda hem fet també camins amb cotxes. Mireu que divertit!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM EL CONCEPTE FORA

Fa dues setmanes vam aprofunditzar en el concepte DINS i aquesta setmana ho hem fet amb el concepte FORA.
Per poder-lo treballar, hem jugat a un joc amb el cèrcols on els infants havien de posicionar-se fora del cèrcol, també ho hem treballat dient que sortissin fora de la classe… Ha estat molt divertit!!!!
Després de treballar el concepte DINS i FORA els infants ja han après la seva diferència!!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

PRACTIQUEM EL NÚMERO 1

Mireu famílies hem estat treballant de moltes maneres el número 1, per poder practicar cada vegada més el seu traç i d’aquesta manera iniciar-nos en la seva escriptura per tal d’aprendre a poder-lo fer…
Ho hem fet a la sorra, amb pincell amb aigua, i fins i tot amb espuma!! Ens ha agradat moltíssim totes les activitats!!!
I per finalitzar aquesta setmana, hem acabat amb una gimcana pel pati que tractava de trobar tots els números 1 que hi havien… el que passa és que havien d’intentar no agafar els 2, ja que estaven infiltrats també, d’aquesta manera aprenien i interioritzaven la identificació del número 1.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL CICLE D’UNA ABELLA

Famílies continuem amb el projecte! Aquesta setmana hem estat treballant el cicle d’una abella amb l’Alba que ens va fer de tutora aquell dia i ens va explicar el progrés de les abelles des de que neixen fins que es transformen en una abella. Vam aprendre que passeven per quatre fases: OU, LARVA, NIMFA I ABELLA. I després vam fer la seqüència i la vam enganxar per deixar constància del que havíem après.
Com ens agradaaaaaa aprendre coses sobre les abelles!!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari