FEM CAMINS AMB COTXES

En altres articles ja us he parlar de la necessitat de treballar el traç en les primeres etapes d’aprenentatge de l’escriptura. El gest gràfic és un aspecte més a tenir en compte a l’hora d’ensenyar a escriure als infants, si bé no és pas l’únic. En tot cas, el que és important és posar consciència en cadascun dels aspectes que intervenen en el procés d’aprenentatge de l’escriptura i ho aconseguirem a través del desenvolupament del traç amb diferents tècniques i a través del procés d’adquisició del seu codi.

En el treball del grafisme intervenen: capacitats cognitives i emocionals: autocontrol, autoestima, percepció visual, capacitat d’anàlisi, etc. Així doncs, en el procés d’aprenentatge del grafisme s’ha de preveure que l’alumnat: experimenti: moviment i espai, vivenciï situacions i verbalitzi el procés, és a dir, el que està fent i perquè ho està fent (el propòsit). També cal que en el procés d’aprenentatge del grafisme cal: la planificació que afavoreixi l’aprenentatge d’aquest procés, la intervenció del docent: dinamitzant, modelant, estimulant i l’organització d’aula que permeti treballar diferents blocs.

Una altra exemple de grafismes diferents que hem treballat a l’aula, és l’aprenentatge del traç horitzontal seguint amb la mateixa dinàmica que amb el traç vertical i d’altra banda hem fet també camins amb cotxes. Mireu que divertit!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM EL CONCEPTE FORA

Fa dues setmanes vam aprofunditzar en el concepte DINS i aquesta setmana ho hem fet amb el concepte FORA.
Per poder-lo treballar, hem jugat a un joc amb el cèrcols on els infants havien de posicionar-se fora del cèrcol, també ho hem treballat dient que sortissin fora de la classe… Ha estat molt divertit!!!!
Després de treballar el concepte DINS i FORA els infants ja han après la seva diferència!!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

PRACTIQUEM EL NÚMERO 1

Mireu famílies hem estat treballant de moltes maneres el número 1, per poder practicar cada vegada més el seu traç i d’aquesta manera iniciar-nos en la seva escriptura per tal d’aprendre a poder-lo fer…
Ho hem fet a la sorra, amb pincell amb aigua, i fins i tot amb espuma!! Ens ha agradat moltíssim totes les activitats!!!
I per finalitzar aquesta setmana, hem acabat amb una gimcana pel pati que tractava de trobar tots els números 1 que hi havien… el que passa és que havien d’intentar no agafar els 2, ja que estaven infiltrats també, d’aquesta manera aprenien i interioritzaven la identificació del número 1.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL CICLE D’UNA ABELLA

Famílies continuem amb el projecte! Aquesta setmana hem estat treballant el cicle d’una abella amb l’Alba que ens va fer de tutora aquell dia i ens va explicar el progrés de les abelles des de que neixen fins que es transformen en una abella. Vam aprendre que passeven per quatre fases: OU, LARVA, NIMFA I ABELLA. I després vam fer la seqüència i la vam enganxar per deixar constància del que havíem après.
Com ens agradaaaaaa aprendre coses sobre les abelles!!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

ANIVERSARI HAJAR

Mireu Abelles vam celebrar l’aniversari de la Hajar que va fer 3 anys!!!!!
MOLTISSIMES FELICITATS HAJAR! Ens ho hem passat molt bé ballant, i menjant el teu pastís tan bo que has portat!!!
T’hem inclòs el vídeo que hem vist a l’aula perquè el tornis a gaudir!!!


Publicat dins de General | Deixa un comentari

PRIMERA SORTIDA: MARXEM A LA GRANJA DE CAN GEL

Aquí us deixo el muntatge que he realitzat amb tot el carinyo del món perquè tingueu un record ben especial de la primera excursió dels vostres infants a la granja de CAN GEL a DosRius. A més molt i molt especial ja que vam anar tota la classe, moltissimes gràcies per la confiança depositada, de ben segur que no oblidaran mai la primera excursió que van fer a l’escola!
I que bé ens ho vam passar famílies, mireu, mireu!!!!

Publicat dins de General | 1 comentari

APRENEM A PUNXAR

Ens iniciem a treballar amb la tècnica del punxó per primera vegada a l’escola, ja que hem anat a la granja hem fet una feineta en relació amb la sortida i ja que hem conegut les vaques, doncs l’hem volgut pintar i després punxar per enganxar-la a la granja.
Els hi ha agradat molt punxar la vaqueta i utilitzar el punxó a sobre de l’estora!! Mireu, mireu…


Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM LES EMOCIONS

La granja Can Gel ens va enviar un material per treballar les emocions com a prèvia abans d’anar a la granja. I mireu vam treballar les principals tres emocions ALEGRIA, TRISTESSA I RÀBIA.
Vam fer una activitat en gran grup, on els infants havien d’identificar-se amb la emoció que sentien i explicar perquè es sentien així.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM UN COLLAGE

Hem treballat una altra tècnica plàstica que s’anomena COLLAGE, i ho hem fet amb diferents tipus de papers: cel·lofana, xarol, pinotxo i seda. Els infants han fet una composició lliure amb tots els diferents papers, fent l’últim treball en referència als colors de la tardor.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

INTRODUIM EL CERCLE

Ens hem inciat a la geometria i que millor manera que començar a través d’un conte?? Mireu-lo l’he posat a continuació…

Després de visualitzar-lo hem fet un petit joc per identificar-los i extreure’ls d’una caixa plena de formes, després un cop identificats els hem classificats per colors i hem construit cercles amb cordes també seguint el model dels cercols… Mireu a través dels videos que bé ens ho hem passat!!!


Publicat dins de General | 1 comentari