Mireu que ens vàrem trobar dissabte passat fent el curs d’aproximació multidisciplinar al jaciment d’icnites de la Posa (Isona):
És l’empusa (Empusa pennata), un insecte de l’ordre dels mantoïdeus, és a dir del mateix ordre que el pregadéus o Mantis religiosa que vam fotografiar l’altre dia. L’empusa, és l’única espècie de la família dels empúsids que trobem als Països Catalans. Viu en zones càlides i d’escassa vegetació on es camufla sobre branques seques i herbes per esperar les seves presses. Menja una gran diversitat d’invertebrats que van des de mosques i aranyes fins a petits saltamartins.
La mida de la femella , uns 70 mm de llargada del cos, és més gran que la del mascle que sol ser al voltant dels 60 mm. Els adults solen aparèixer a la primavera i les nimfes ho fan a l’estiu. Aquestes s’alimenten durant la tardor i excepcionalment durant l’hivern on també poden hivernar. Finalment a la primavera completen el seu cicle de desenvolupament.
El nom d’empusa li ve de la mitologia grega on Empusa és l’espectre de la deesa Hècate. Aquest personatge podia presentar-se sota qualsevol forma, tenia una pota de bronze i devorava humans.Un autèntic malson!
Segur que la mida es 70 i 60cms, sí es así, ja podem correr si ells veiem.
Hola Joan,
Gràcies pel teu comentari. Hi havia una errada en la mesura. Aquesta és en mil·límetres i no en centímetres! Sinó sí que sortiríem corrents en veure-la!