Daily Archives: 7 April 2008

75è aniversari de l’escola de la Palma

escanear0002.jpg

Aquest dissabte a la Palma d’Ebre vam celebrar el 75è aniversari de l’escola. Va estar tot un èxit amb més de 400 persones antics mestres, ex-alumnes, gairebé tot el poble. Hi va haver de tot, exposicions, visita als llocs més emblematics de la Palma, cercavila, dinar de germanor, concert amb la Coral del poble i estrena d’una sardana dedicada a l’escola, lletra i música de Rossend Aymí:

Pel carrer de les escoles
la mainada ja camina
amb llibres a la cartera
i la llenya per a l’estufa
….

I per acabar la festa ball.

Les nenes de la meva edat no hi vam anar gaires anys a l’escola. No se sap per quins motius  les nenes i els nens petits anàvem al convent a fer classes amb senyoretes, que les portava el mossen, ja que les monges  se n’havien anat del poble, en canvi els nois grans si que hi anaven a les escoles. Aquest dissabte em vaig trobar a  Montserrat Mulet de Flix que havia estat mestra meva i m’ha enviat una fotografia d’aquella època que no tenia. M’ha fet molta il·lusió.

escola_bloc.jpg