Els valors implícits d’un anunci (3r d’ESO)

publicitat-comic-el-rotoSabem el que un anunci diu de manera explícita. I el que no diu? Quines coses amaga? Quins són els valors implícits de la publicitat?

El discurs publicitari té un marcat caràcter ideològic. L’anunci, a més del producte, ven valors: èxit, amor, fidelitat, llibertat, poder… O, més exactament, per poder vendre productes, ven valors. Primer comença desvetllant les necessitats, desitjos, tendències, pors que tots portem arrelats a dins nostre (per exemple, el desig de ser acceptat per tothom, de tenir èxit amb les persones de l’altre sexe, de sentir-se segur, la por al fracàs…) i després ens presenta productes aparentment adequats per resoldre’ls. Un anunci pot ser excel·lent des del prisma de la creativitat i negatiu des del punt de vista dels valors. O a l’inrevés.

 Deixant a banda el que ens volen vendre, sabríeu dir quins són els valors amagats d’aquests anuncis?

Colònia: 1 Million (Paco Rabanne)

Productes de neteja: Detergent Ala: està bé embrutar-se.

 Sabatilles esportives: Nike: humans clonats

Cervesa Damm i el Barça: La feina ben feta

Campanya institucional:els nens fan el que veuen fer als pares

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *