Estratègies publicitàries (3r d’ESO)

 Sabríeu dir quines estratègies s’han utilitzat en aquests anuncis per tal de fascinar i convèncer el possible consumidor? El corte Inglés,   Repsol, Sony, Danone, Perfum Hombre, Xampú Herbal, Seat León,

 En publicitatm tot gira a l’entorn del poder que tenen les imatges. Algunes de les estratègies persuasives utilitzades  són les següents:

  • Creació d’entorns idíllics: el producte se situa en un marc excepcional i paradisíac.
  • El sexe com a reclam. Multitud de productes s’acompanyen de models masculins i femenins molt atractius, fins i tot algunes vegades en actitud sexual provocativa. La majoria de les vegades no existeix relació entre el component eròtic  de l’anunci i el producte.
  • El culte al cos, a la pròpia bellesa, s’utilitzen com a reclam per a la venda de qualsevol producte.
  • Ús de sentiments i emocions o del sentit de l’humor per arribar a la fibra sensible dels futurs consumidors.
  • Utilització de llum, color i sons impactants: els anuncis solen recórrer a colors molt saturats, sons intensos i músiques enganxoses.
  • Utilització d’eslògans cridaners: la frase més important de l’anunci sol ser l’eslògan. És fàcil d’entendre i de recordar.
  • Oferiment de promeses fantàstiques: a la majoria dels anuncis es prometen millores en la vida, èxits, felicitat… La realitat és una altra.
  • Identificació amb personatges famosos: en alguns anuncis s’utilitzen herois, esportistes, cantants… com a reclam per atreure l’atenció i convèncer-nos que és el millor producte que existeix.
  • Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *