L’ESCOLA DE CABRA DEL CAMP REALITZA DURANT LA SETMANA DEL 14 AL 17 DE SETEMBRE UN TREBALL INTERDISCIPLINAR SOBRE LA DIADA 11 DE SETEMBRE.

Aprofitant que aquest curs els alumnes han començat les classes abans de la Diada hem aprofitat aquest esdeveniment per treballar amb els alumnes diferents aspectes relacionats amb el fet en si mateix, la història, les llegendes, les costums i tradicions, cançons, treballs manuals, exposicions…
Ens hem fixat aquests objectius que han estat acomplerts amb escreix i n’estem molt satisfets tan els alumnes com els pares. La setmana actual, concretament el dia 14 els alumnes més grans de C.S. realitzaran una prova oral i escrita de tot el que han après en el projecte.
El projecte ha obeït uns objectius que els mestres ens vam proposar a primers de setembre:
– informar als alumnes d’aquest esdeveniment de la nostra cultura.
– Prendre consciència de país amb tots els trets que el determinen: la llengua, la cultura, les festes populars, l’himne,la bandera, la dansa i altres tradicions i costums.
– Comprendre el significat de la diada des d’una visió històrica.
– Relacionar les llegendes populars i la història amb el significat de les nostres tradicions.

Les activitats han estat variades i han ocupat la major part de l’horari escolar. En finalitzar el divendres els alumnes més grans han pres a casa el dossier i treballs. Aquests alumnes han realitzat les següents activitats:

-taller d’història amb l’explicació i visualització d’imatges sobre els fets històrics que van determinar establir l’11 de setembre com a Diada Nacional.
-taller de l’himne dels Segadors:
-audició de la cançó interpretada per orquestra, banda i cobla.
-lletra de la cançó: cantem tots.
-història de l’himne, significat de la lletra, d’on prové la música i la història posterior amb la incidència que en els Jocs Olímpics de Barcelona va se retransmès a totes les televisions del món.
-Diferències entre fets històrics i llegendes: la llegenda de Guifré el Pilós. Representació i explicació a cada classe dels més petits.
-Recerca de símbols, fotografies, escut, bandera… de Catalunya a Internet guiat pel tutor/a.
-Realització d’un treball de plàstica de la bandera i l’escut utilitzant regle, escaire i compàs. Acolorit posterior.
– Estudi dels anys i segles, transcripcions amb nombres romans.
-La sardana, història, poemes, diferents sardanes i temes,audició d’una sardana i introducció al pas curt i llarg.
-Confecció d’un dossier temàtic amb tot el treball realitzat

Els alumnes mitjans i petits han realitzat un treball adaptat a cada cicle sobre
– Informació oral sobre la Diada i la seva celebració.
– Explicació i imatges de la llegenda de Guifré el Pilós.
-audició de la cançó interpretada per orquestra, banda i cobla.
-lletra de la cançó: cantem tots.
-Treball de plàstica imitant els 4 dits de sang per fer la bandera.
-audició de sardanes
-Confecció de treballs de plàstica.

L’experiència ha estat molt positiva, els alumnes han après moltes coses que no sabien i han pres consciència de país.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *