Lectura expressiva: Enregistrar endevinalles.
Si vols escoltar les nostres endevinalles has de prémer el primer triangle que es veu en un cercle blanc i després el segon.
En saps alguna? Pots escriure un comentari amb el número i la resposta. Ens agradaria molt!
Us expliquem com ho hem fet:
1. Cadascú va escollir d’un llistat, les endevinalles per llegir en veu alta i enregistrar. Seguidament vam compartir amb la resta de la classe els motius de la nostra elecció.
2. Vàrem entrenar-nos seguint unes pautes: entonació, fonètica, velocitat, … i més pautes: vocalització, volum, expressivitat,… Ja estàvem preparats i preparada per gravar!
3. La mestra, abans, va llegir una endevinalla i vam comentar les estratègies a seguir per fer-ho el millor possible.
4. Vam posar al Google, la paraula vocaroo i ens va sortir l’adreça d’aquesta aplicació.
5. Prémer Clik to Record.

6. Surt una pantalla Adobe Flash, prémer Allow i permet.
7. I a gravar les endevinalles!
8. Prémer Clik to stop, quan hem acabat.
9. Prémer Listen, per escoltar-les. (Ho vàrem repetir algun cop).
10. Per finalitzar les vàrem enviar per email. Prémer Click here to save/ Email. Vam posar l’adreça electrònica de la mestra, la de l’escola i el nostre nom (a les caselles corresponents). Per acabar, prémer Send.
Com a deures vam enviar una endevinalla des de casa nostra.
Aquests deures varen ser molt divertits!
Per finalitzar l’activitat ens manca:
- Resoldre les endevinalles dels nostres companys i companya i escriure el comentari amb la solució.
- Fer-ne l’avaluació. Primer cadascú reflexionarà sobre com ha llegit en veu alta i assenyalarà en quins aspectes ha de millorar (rúbrica d’autoavaluació). Posteriorment es farà amb el grup classe.
Per practicar la lectura en veu alta, podeu prémer aquí i aquí.
Aquest article ha estat publicat en
Cibersió,
General. Afegeix a les adreces d'interès l'
enllaç permanent.