El passat dimecres 28 de juny de 2023, l’Escola Ítaca de Manresa ens va compartir la seva experiència cap a la inclusió educativa.
INSCRIPCIÓ a la Jornada de Cloenda de la Formació per a centres que incorporen nou SIEI, curs 2022/23
Benvolgudes i benvolguts,
Us convidem a fer la inscripció a la Jornada de Cloenda de la Formació per a centres que incorporen el SIEI, curs 2022-23 que es realitzarà el dimecres 28 de juny a les 9 h, a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia, edifici B, del campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Entreu al programa i a la tercera pàgina trobareu els enllaços d’inscripció a l’activitat i el formulari per triar el taller.
Institut CASTELLÓ d’EMPÚRIES, Empúries
Avaluació inicial sobre l’Educació Inclusiva i propostes de millora
L’institut d’educació secundària ha de ser un reflex de la societat constantment canviant en què estem immersos.
En aquest sentit, els centres educatius han de promoure la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat i reduir les barreres d’aprenentatge i participació amb què l’alumnat amb necessitats educatives especials sovint es troba.
El SIEI és un recurs per al centre, que se suma als suports universals i addicionals per a la inclusió.
En aquest treball es pretén fer una avaluació inicial de les cultures, pràctiques i polítiques d’inclusió de l’Institut Castelló d’Empúries, per tal de conèixer realment la situació actual.
Tot plegat ens ha permès reflexionar sobre la nostra pràctica en aquest primer any amb SIEI de nova creació i dissenyar un conjunt de propostes de millora per tal de ser implementades de forma gradual els propers cursos.
SANT GERVASI, Mollet del Vallès.
Nou recurs SIEI: Programació basada en el DUA
El centre fa una diagnosi veient els punts forts i dèbils i es marquen com a objectiu treballar la personalització dels aprenentatges a través del DUA i la programació multinivell.
LA SALLE, de Premià de Mar
Nou recurs SIEI: Nou context d’aprenentatge
El centre educatiu fa una diagnosi i es marquen un nou context d’aprenentatge des del marc DUA.
Escola CAN CLADELLAS, Paula Solità i Plegamans
Fent camí cap a una escola de totes i tots
Mirem endins, obrim la mirada. Una experiència adreçada al claustre, una reflexió vers la pròpia pràctica com a punt de partida per la incorporació de noves maneres de fer a totes les aules, que defineixi una nova línia de centre.
Escola JOSEP VENTALLÓ i VINTRÓ, Terrassa
El camí cap al canvi: Avaluació i espais de coordinació
Emmarcat en un procés de canvi metodològic al centre, la Comissió d’Atenció a la Diversitat de l’escola proposa al claustre reflexions sobre un canvi profund, centrat en l’avaluació i en l’organització de les trobades pedagògiques del centre.
Caminar cap a una avaluació formativa i tenir espais de reflexió és afavorir la creació d’una escola molt més inclusiva.
A tall de resum…
Compartim les aportacions més significatives i les conclusions de les vuit taules simultànies on es van compartir les experiències.
Centre Educatiu SANT GABRIEL, Barcelona
La codocència com a eina d’inclusió
Es planteja el desenvolupament de tot el treball portat a la pràctica arrel de l’objectiu
plantejat després de realitzar enquestes durant el bloc A de la tasca.
Un cop realitzades les enquestes, delimitar l’objectiu i plantejar l’observació, es va elaborar
una graella amb el propòsit de facilitar als mestres una eina de registre de les sessions a les
diferents hores de codocència que es realitzen a cicle superior del nostre centre.
A partir d’aquesta observació, es va analitzar les avantatges i aspectes de millora que es
troben a l’hora d’aplicar la codocència.
Escola ARC IRIS, Barcelona
SIEI ARC IRIS
Per una resposta acurada a les necessitats… coordinació, preveure, acompanyament.