Amb ulls de nen

Els infants perceben el món que els envolta molt diferent de nosaltres, i la càmera és un molt bon recurs per saber com veuen el seu entorn, i també a ells mateixos.

A l’escola quan diem d’utilitzar les tauletes per fer alguna activitat de seguida s’engresquen i posen molt d’interès. Alguns exemples:
Observem l’hort, i fan fotografies del que troben interessant, com diuen ells: busquem tresors!, es graven dient alguna dita, poema o cançó que després veiem a la pantalla mil vegades, fotografien alguna part dels companys i companyes per després fer un mural i endevinar qui és qui, anem a “caçar” per l’escola o barri, nombres, figures geomètriques, racons…

Com diu el currículum:
“L’aprenentatge consisteix a assimilar experiències per tal que passin a formar part de la nostra vida i ens canviïn. Les experiències no es poden explicar ni veure únicament, cal viure-les en primera persona si volem que tinguin un impacte en els infants i es converteixin en aprenentatge”.

Aquest article ha estat publicat en ACTIVITATS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.