I  Concurs Escolar de

Disseny de videojocs de Científics de Catalunya

Aquest curs el Cicle Superior de l’Escola Quatre Vents, de Manlleu, hem decidit presentar-nos a aquest concurs.

• Justificació.- L’alumnat treballi en equip desenvolupant la creativitat, la recerca d’informació tot descobrint aspectes rellevants de la ciència i els científics catalans. També que s’adonin de la tasca o passos que hi ha al darrere de qualsevol joc que ells i elles estan acostumats a jugar.
  • Objectius.-

– Saber els elements que integren un videojoc.

– Valorar els jocs de la Play, els jocs online, etc.

– Fer recerca conscienciada, a Internet, de la biografia del científic, metge, tecnologia o en àrees afins.

– Dissenyar el joc amb història del científics, personatges, context del joc, etc.

-Fomentar el coneixement de la ciència i dels científics catalans històrics o actuals.

– Aprendre a ser crítics amb els videojocs editats i posats al mercat.

• Continguts.-

– El joc és: cultura, criteri, diversió, repte, igualtat, experimentació, comprensió, socialització, coneixement i llibertat.

– Elements del videojoc: el jugador, els objectius, les regles, els reptes, els recursos, el conflicte, els personatges i la història.

-Elements principals d’un videojoc: A qui va destinat el joc (joc cooperatiu o competitiu, per un jugador o multi jugadors). Quines dificultats planteja? Quina finalitat té? Com funciona, és a dir quines regles té? Quins elements ens permeten avançar en el joc?

• Sessions.- Dotze
  • Materials.- Ordinadors portàtils, PDI, material fungible…
  • Espais.- Aula ordinària i aula d’informàtica.
  • Activitats.-

– Inscripció, termini 28-10-16

– Anàlisi i valoració dels jocs ja existents al web “Personatges en Joc” , termini 30-11-16

– Tria del personatge i de la idea del joc, termini 22-12-16

-Desenvolupament de personatges, escenaris, espais, història i trencaclosques, termini 17-02-17

-Desenvolupament dels objectius d’aprenentatge del joc, termini 10-03-17

-Desenvolupament de les accions del joc, termini 07-04-17

-Proposta de disseny gràfic i sonor, termini 28-04-17

Desenvolupament de les interfícies i els recursos, termini 12-05-17

Celebració de la gala i lliurament dels premis, termini 15-06-17

• Valoració (avaluació).-

– El context històric del joc.

– La mecànica del joc.

– L’estètica del joc.

– L’aprenentatge en el disseny del joc.

Creiem que és i serà un projecte interdisciplinari en el que hi haurà la intervenció de més d’una àrea, com: medi, llengües, TIC/TAC, matemàtiques i plàstica. També volem que sigui competencial en el que a través d’un treball en equip es fomenti l’ aprendre a aprendre de tot l’alumnat.