En un principi, la idea bàsica era la de realitzar, tal com indicava la convocatòria, un diari de viatge. Aquesta activitat però, es va anar transformant en un projecte de treball, on el fil conductor és el propi llibre de lectura.
Per poder mostrar la interrelació entre les diferents activitats, en l’organització i estructura del treball, s’han tingut en compte les següents aspectes:
• Elaboració de deu dies de diari. Àrees implicades: llengua catalana. Habilitats bàsiques treballades:
o lectura comprensiva,
o vocabulari,
o ortografia quant a correcció individual, en grup…
o reelaboració i reescriptura de textos,
o buscar les idees principals, resums…
o escriptura des de diferents perspectives, en aquest cas de del punt de vista d’un personatge.
• Dibuixar els diferents dies de diari, a partir de la lectura de les descripcions del diferents paisatges, personatges,…La idea principal és que els alumnes es puguin expressar lliurement. Àrea implicada: llenguatge plàstic.
• Dissenyar i elaborar enigmes matemàtics, a partir de les diferents possibilitats que mostra el llibre. En el nostre cas, es van triar els conceptes de velocitat, temps i espai de recorreguts que s’han fet durant el viatge. Àrees implicades: raonament matemàtic, llenguatge escrit, llenguatge plàstic, comprovació d’hipòtesis.
• Dissenyar un mapa a partir de totes les informacions que dóna el text, on es recull el recorregut real i validat, per tots els alumnes, a partir del qual s’han basat tots els càlculs.
• Recerca d’informació: dins de l’espai dedicat a la recerca, han fet un petit projecte dedicat a la Xina. Àrees implicades: Medi social i recursos TAC.
• Construcció d’un suro virtual de recerca sobre conceptes de ciència. En el nostre cas sobre el principi d’Arquímedes. Àrees implicades: Medi natural, recursos TAC.
• Reelaboració de la història d’en Jim Botó, amb el recurs TAC de Power point. Àrees implicades: expressió escrita, Visual i plàstica, recursos TAC.
• Elaborar un conte digital a partir de l’argument d’en Jim Botó. Àrees implicades: expressió escrita, Visual i plàstica i recursos TAC.
• Creació de postals en anglès. Àrees implicades: Llengua estrangera, expressió escrita, expressió plàstica, recursos TAC.