SOBRE BLOCS A L'EDUCACIÓ

Aquest curs he introduït els blocs. Així doncs és important pensar quins són els aspectes més importants, què cal tenir en compte, com ho podem treballar…

En aquesta línia van els post del Narcís Vives, la Lu i l’Eduardo Larequi. Aquestes són les reflexions principals:

  • Amb els blocs l’alumne no escriu pel professor, si no per molta gent que esdevé lectora dels seus escrits. L’alumne que escriu en un bloc interactua amb qui el llegeix ja que aquest pot afegir comentaris al seu escrit.
  • Amb els blocs l’escriptura esdevé escriptura en xarxa, i aquest és el gran potencial didàctic i pedagògic dels blocs.
  • Com que l’alumne no escriu pel professor si no que escriu per un públic més ampli ha de ser conscient de la necessitat d’escriure bé, en aquest sentit l’Eduardo Larequi diu: "Mi primera recomendación es elemental: corregir, corregir y corregir." i la Lu: "Los textos no se publican en el blog, si antes no han pasado por el
    paso previo de revisión y corrección. Así, un alumno escribe un primer
    borrador"

Jo afegiria un altre element important: el tema. Hem d’ajudar a l’alumne a que tingui un tema per escriure, un tema que pugui ser motivador però que alhora desperti l’interés del que el llegeix. Per treballar el tema i l’esborrany (per tant la correcció) he preparat aquest material que va molt bé perquè els nens i nenes estructurin els seus textos.

I en tot aquest procés de compartir idees i reflexions m’assevento que hi ha una campanya que és una mostra de la preocupació per escriure bé en els blocs:

Eres lo que escribes, eres como escribes

3 comentaris a “SOBRE BLOCS A L'EDUCACIÓ

  1. A mi també em preocupa la correcció en els escrits que pengen els alumnes en els seus blocs, però no em puc responsabilitzar de la correcció ortogràfica, al cent per cent, quan ja els he donat autonomia a través dels seus blocs. Davant la motivació per llegir i escriure que els proporciona el treball per blocs, penso que serà un procés natural que a la llarga ells es vagin responsabilitzant de no fer faltes d’ortografia. M’interessa més la tria dels temes, com dius tu i l’articulació del discurs. He treballat tots aquests aspectes en un crèdit variable i he publicat les nostres experiències i els seus blocs.

  2. Trobo molt encertat el camí que has triat… per motivar a l’escriptura primer cal potenciar les ganes de fer-ho i per tant el primer és cercar sobre el que vull o desitjo escriure… sobre el que vull o puc compartir… i si aquest desig és compartit hi hauran comentaris… si hi ha comentaris s’establirà una comunicació… si aquesta s’estableix, naixerà la voluntat de fer-ne una bona comunicació i per tant cuidaré molt el meu llenguatge, no vull que se’m mal interpreti… Bon camí, si senyora… bo…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *