24/10/2004 06:43
Aquest divendres vaig estar a la xerrada del Bernie Dodge .
Va donar moltes pistes per saber com podem catalogar una webquest de
bona webquest. Ell va dir que per saber-ho el primer que fa és mirar la
TASCA .
Va definir les habilitats cognitives d’alt nivell i com les webquest
havien de facilitar que els alumnes puguin sintetitzar, reunir dades i
arribar a conclusions des de diferents punts de vista i que la
informació tractada aparegui en un nou format
La clau d’una webquest és arribar a la transformació de la informació.
Per això és important ajudar als alumnes a que puguin decidir. Que
puguin predir i fer judicis sobre la informació, que desenvolupin
l’opinió, que puguin crear i no només memoritzar. En definitiva hem de
fer que reflexionin a partir de la informació.
La gent de l’associació catalana de webquest, webquestcat ens vam poder reunir amb ell a la tarda.
A tall de conclusió, amb les TIC es transformen les escoles i la manera
d’educar, i les webquest poden ser una bona eina per poder treballar en
aquest sentit.
Es pot seguir els passos del Berni Dodge a través del seu BLOG
mgm — 25/10/04
No coneixia això dels webquests, sempre s’apren alguna cosa nova, internet és fantastic.
ma — 02/11/04
seré honest i diré k no he entes res.
serà perquè les meves habilitats cognitives d’alt nivell no ha arribat a la transformació de la informació, dic jo vaja
anna — 07/11/04
Hola ma de nou. El que passa és que el professorat en general, de vegades, utilitzem paraules i expressions molt de la professió…
Les habilitats cognitives d’alt nivell sona molt “rimbombant” però seria allò que la majoria de gent fem en la nostra vida quotidiana: Apliquen allò que hem après en situacions i realitats deiferents a l’original. Ens han explicat com anar en metro, però no repetim sempre el mateix itinerari si no que apliquem allò en realitzar noves rutes i fer transbords. Hem après o ens han ensenyat com apagar un programa informàtic concret, però aquest acte l’apliquem a diferents programes… o allò que vivim en la nostra vida quotidiana ho reflexionem i prenem diferents conclusions.
En definitiva: transformem cosntantment la informació rebuda, la fem nostra i la fem servir.
Es tractaria doncs, que els alumnes puguessin fer el mateix amb les informacions curriculars: transformació, aplicació, classificació….
A veure si el meu escrit t’ajuda ara a “transformar la informació” 😉