Les darreres setmanes els mitjans de comunicació es feren ressò d’unes declaracions de Stephen Hawking segons les quals la física es bastava per a explicar l’existència de l’Univers, i per tant no era necessari recórrer a Déu per tal de respondre a la clàssica pregunta de
Perquè existeix alguna cosa i no, més aviat, el no-res?
Les declaracions de Hawking suposen que Déu, d’existir, ha de ser una figura tapaforats: ha d’explicar allò que la física no explica, cobrir els espais on no arriba la ciència.
Personalment em sembla una concepció de Déu una mica ingènua, però no tinc intenció d’explicar-vos ara les meves idees, sinó de suggerir-vos la lectura d’aquesta entrada:
http://lacomunidad.elpais.com/apuntes-cientificos-desde-el-mit/2010/9/22/hawking-dios-filosofia-y-teoria-m
Deixa un comentari