CAPSES POÈTIQUES

Aquest curs i dins del Pla d’impuls de la lectura, la nostra ZER va triar treballar la poesia.
Aquí podeu veure un exemple on queda clar que la poesia pot ser ben divertida!!!!
Els nens de 3r i 5è de l’escola Castell-ciutat, hem fet un treball plàstic per després realitzar un treball de sensibilització i descoberta adreçada als cursos més baixos de l’escola.
Durant el primer trimestre s’ha treballat la poesia de maneres diferents. Aquest treball, per tant, forma part d’aquest projecte més global que aquest curs duem a terme. Altres activitats d’aquest projecte són: El poema retallat, Recitem poemes de tardor, visita a l’exposició UdArt, participació en la celebració del Dia Mundial de la poesia mitjançant la lectura d’un poema relacionat amb el medi ambient que es va emetre per Ràdio Seu, Allarguem un poema i participació en el taller literari del Ricard Bonmatí.
Hem fet unes capses poètiques que són la plasmació de les nostres idees en llegir un poema.
Com que per la castanyada s’havien treballat poemes de tardor, es va decidir que faríem una capsa de cadascuna de les estacions. Vam buscar poemes de la primavera, de l’estiu i de la tardor, perquè l’hivern era la capsa que ja teníem de mostra.
Aquestes poesies es treballen a classe, se’n fa la lectura en veu alta i en silenci, es busca el significat de paraules que es desconeixen, i també es llegeixen amb diferents entonacions per veure com canvia….
Cadascú va pensar què li suggeria el text, i se’n va fer una imatge mental. Posteriorment vam compartir les diferents idees i per parelles vam començar a dibuixar l’esbós del que seria la capsa.
Entre tots es van buscar materials i elements que ens poguessin servir, com són: branques, plàstics, figures, flors, etc
També vam buscar imatges per internet que ens anaven bé i les vam imprimir i enganxar. Altres coses les vam fer amb plastilina.
Quan les vam acabar i vam memoritzar els poemes, vam baixar a la classe dels petits per ensenyar-les i per veure si endevinaven el tema del poema només mirant les capses.
Al darrera de cada capsa hi ha el poema escrit i al damunt el títol.
Com veieu les vam adornar amb tot allò que se’ns va ocórrer…de fet ens ho passàvem força bé els dimarts quan les anàvem preparant.
Als petits de l’escola els van agradar força i de seguida van endevinar de què tractava cada capsa…és que són molt espavilats!!!!
Finalment les hem posat al nostre passadís perquè hi fan patxoca.
Esperem que us agradin!