OBJECTIUSÂ
La biblioteca de l’escola té definides quatre funcions que es desenvolupen a partir dels següents objectius marcats:
Funció d’organització i gestió:                                                           • Gestionar i organitzar de les instal·lacions i equipaments.                                   • Gestionar, organitzar i tractar els recursos de la informació i documentació.                 • Explotar aquests recursos elaborant documentació pròpia, com dossiers documentals i de premsa.                                                                               • Fer difusió i facilitar l’accés als recursos propis, als d’altres biblioteques escolars o públiques i al CPR de la zona.
Funció educativa :                                                                    • Treballar amb l’alumnat, el professorat i l’administració del centre i les famÃlies per acomplir els objectius del projecte educatiu del centre                                              .• Impulsar el Pla de Lectura de Centre (PLEC).                                            • Donar suport al desenvolupament del currÃculum.                                         • Fomentar la lectura en tot tipus de formats i suports.                                      • Formar en la cerca, anà lisi i tractament de la informació.                                  • Fomentar l’expressió i de la creativitat                                                  • Promoure l’educació de l’oci i del temps lliure.
Funció social i cultural:                                                                • Proclamar la idea que la llibertat intel·lectual i l’accés a la informació són indispensables per aconseguir una ciutadania responsable i participativa en una democrà cia.                    • Compensar les desigualtats facilitant l’accés lliure a la informació i a la cultura.               • Fer difusió i promoure valors culturals.                                                 • Organitzar i difondre activitats culturals -en la seva condició d’espai interdisciplinari- que afavoreixin la presa de consciència i la sensibilització cultural i social.                          • Proporcionar informació cultural sobre tot tipus d’activitats, recursos i serveis externs.
Funció de col·laboració amb l’entorn:                                                   • Participar activament en el Seminari de biblioteques escolars del Garraf.                    • Col·laborar i/o participar en les iniciatives que sorgeixin d’institucions i entitats de l’entorn al voltant de la lectura.                                                                    • Promoure i difondre activitats culturals de l’entorn social de l’escola
VA ADREÇAT:                                                                         – a tota la comunitat educativa (mestres, famÃlies i alumnes)
QUE TROBAR                                                                           – informació de novetats de llibres, guies de lectura                                         – fotografies de visites d’autors , concursos,                                                – informació sobre el concurs en veu alta, concurs de Sant Jordi                              – el conte de la setmana per Infantil