DONEM VEU A LA LECTURA

Avui, 1 de febrer, s’ha celebrat a l’escola el “Dia Mundial de la Lectura en Veu alta”. És una bona ocasió, o una ocasió més, per a reivindicar la lectura en veu alta no com un fet aïllat i anecdòtic sinó com una activitat que forma part de les nostres aules.

L’alumnat de cinquè ha participat en aquesta pràctica llegint un conte als infants d’Educació Infantil, i també fent lectures de diferents fragments d’obres destacades a l’alumnat d’Educació Primària.

Amb l’eslògan “Llegiu en Veu Alta. Canvieu el Món” l’organització Lit World (2010) impulsa aquesta jornada en la que es convida als centres educatius de tot el món a unir-se a la celebració i fer alguna cosa en favor de persones que no saben llegir arreu del planeta.

Són molts els seus beneficis. Pels més menuts, llegir en veu alta amb ells normalitza la lectura. És una bona manera perquè coneguin i identifiquin emocions i sentiments a través de les tonalitats, expressions i la modulació de veu.

Els beneficis d’aquesta pràctica augmenten encara més per l’alumnat de primària:

• Facilita la comprensió lectora.
  • Ensenya a escoltar i practicar l’escolta activa.
  • Millora l’expressió oral. Coneix la seva pròpia veu i millora la seva dicció.
  • Augmenta el gust per la lectura.

TOUR MONSTRUÓS

Els autors de la col·lecció «Agus i els monstres» Jaume Copons i Liliana Fortuny visiten llibreries i biblioteques., i el proper dissabte 25 de novembre a les 12h. ho faran a la llibreria Els nou rals.

Els autors ens explicaran com va néixer «Agus i els monstres», el procés creatiu que segueixen i com treballen fins que un nou títol de la col·lecció surt publicat.

A continuació, faran una divertida sessió de creació de monstres.

La sessió finalitzarà amb una signatura de llibres.

Veniu a fer el monstre!

“FAS 6 ANYS! TRIA UN LLIBRE”

Recordeu que ja està en marxa aquesta campanya que té com a objectius que els infants descobreixin les llibreries amb un adult, i que aprenguin a donar valor al llibre.

“Fas 6 anys! Tria un llibre” va adreçat a tots els infants que aquest 2023 fan 6 anys, independentment de la data del seu aniversari.

Tota la informació AQUÍ

VIATGE MÀGIC AL PASSAT

Tot és a punt de començar!

La gran inauguració de XVII Mercat Medieval de Viladecans serà avui a les 18:00h.

Aquesta edició es celebrarà durant tres dies, del 17 al 19 de novembre, pels carrers del Barri Antic i Eixample.

Els visitants podran gaudir d’activitats diverses entre les quals hi ha desfilades, espectacles i llocs d’artesania, alimentació i joguines.

La recreació d’un campament medieval permetrà conèixer com era la vida quotidiana en aquella època.

La fira inclourà més de 10 activitats medievals diàries, adequades per a diferents públics. El infants podran gaudir de tallers, contacontes, titelles i atraccions.

Programació:

UNA BIBLIOTECA PLENA DE TRESORS

Quin llibre t’emportaries a una illa deserta? Quin llibre no has llegit, però t’agradaria llegir algun dia?

El curs ja ha començat i, com cada any, volem conèixer els vostres gustos i interessos literaris i així poder omplir la biblioteca de l’escola amb les vostres recomanacions.

Us demanem que ompliu el formulari. Només seran 3 minuts!

Teniu temps fins dilluns 13 de novembre de 2023.

AVUI ÉS EL DIA DE LES BIBLIOTEQUES!

El lema d’aquest any, “Teixint comunitats” emfatitza la important funció social de les biblioteques. Pretén destacar el paper fonamental que exerceixen les biblioteques en la construcció de llaços forts dins les nostres comunitats.

Una biblioteca no és només un edifici ple de llibres: són espais de trobada i de diàleg. El Dia de les Biblioteques posa en valor el treball que fan totes les biblioteques per connectar els usuaris, crear xarxes de suport i col·laboració, fomentar la participació i el diàleg ciutadà, fer accessible la cultura i el coneixement a tota la població, independentment de la seva edat, gènere, raça o lloc de residència.

EXPOSICIONS D’ARTISTES CATALANES

Als espai Volart de la Fundació Vila Casas podreu introduir-vos en el món pictòric de l’artista Fina Miralles (a l’exposició Des de més enllà del temps), i de l’artista Maria Girona (a l’exposició Contemporània de si mateixa).

Si voleu descobrir les dues exposicions, teniu temps des del 14 de setembre fins al 14 de gener de 2024.

72A FIRA DEL LLIBRE d’OCASIÓ, ANTIC I MODERN

Fins el proper dilluns, 25 de setembre, podeu gaudir de la Fira del Llibre d’Ocasió, Antic i Modern que reuneix una gran varietat de llibres de vell per a tots els gustos, des de llibres de tapa dura a llibres de butxaca, còmics, àlbums il·lustrats i molt més.

Una bona oportunitat per trobar autèntiques joies i exemplars descatalogats!

Com a novetats s’habilitarà un espai anomenat Fòrum Dau al Set, on es faran activitats per dinamitzar la fira, i s’estrenarà la mostra Vita Libres, destinada a fer reviure i reivindicar algunes obres imprescindibles de la literatura en català.

LLIURAMENT PREMIS GUST PER LA LECTURA 2023

El mes setembre arriba amb moltes novetats literàries!

Del 8 al 17 de setembre s’està celebrant a Barcelona la SETMANA DEL LLIBRE EN CATALÀ, al Moll de la Fusta de Barcelona. En aquest espai alguns  autors i  autores estan presentant els seus llibres , es fan  xerrades i tertúlies per tal de donar a conèixer totes les novetats literàries.

Així mateix,  també s’han presentat les propostes de lectura del programa per aquest curs 2023-2024 i s’han lliurat els premis als guanyadors i guanyadores del curs passat.

L’alumnat de primer de la nostra escola va quedar finalista a la seva categoria (Categoria A).

L’alumnat de 3rB va resultar guanyador a la seva categoria (Categoria B). El treball realitzat LA IRENE I ELS SEUS VALORS es tracta d’una presentació en format CANVA on el grup fa una reflexió en parelles sobre els valors i les emocions que els ha transmès la lectura del llibre.