SETMANA AMI

La setmana del 24 al 31 d’octubre es va celebrar la setmana AMI (Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional).

Enguany l’eix temàtic de la setmana s’ha centrat en el periodisme escolar amb l’objectiu de fomentar el pensament crític de l’alumnat i com una eina de servei que permet donar veu a notícies d’àmbit local que sovint passen desapercebudes als grans mitjans.

Sota el lema “El periodisme escolar contra la desinformacióhem realitzat, amb l’alumnat del Cicle Superior, diverses activitats per convertir-nos en “voluntaris/es contra la desinformació” que ens han preparat el Canal de reporters i el Programa de biblioteques escolars.

Totes aquestes activitats ens han permès rebre el carnet de “Voluntari/a contra la desinformació”.

 

 

 

 

 

A més a més, l’alumnat de 5è ha  participat en una entrevista amb la periodista Maria Bouabdellah. Tot seguit us adjuntem la revista que han creat el Canal de reporters i el Programa de biblioteques escolars on podreu veure les preguntes que li han fet.

 

 

 

18 comentaris a “SETMANA AMI

  1. Hola Maria,
    He entès què són les fonts fiables ( o sigui que no ens hem de fiar de tot el que ens trobem al internet). També he après a veurà a quin lloc l’han publicat ( és a dir, a quina plataforma es troba).

    Paula.

  2. M’ha agradat molt que la periodista digui que tenen en compte el que el agrada als nens i nenes per fer el programa.

  3. Hola,

    Soc l’Ami de 6è, a mi m’ha agradat molt saber el que és el periodisme escolar contra la desinformació perquè així ara ja podré saber si una noticia es falsa o vertadera.

  4. M’ha agradat el vídeo perquè parla sobre la desinformació de les notícies que veiem o escoltem.

  5. He après a diferenciar un comentari fals o verdader. He de tenir en compte qui ha publicat o ha dit el comentari.

  6. Aquesta entrevista està molt bé i m’ha agradat massa. És que el fet que no sigui una periodista convencional, que tingui màgia i que sigui d’un programa que agrada als joves, fa que aquesta entrevista sigui addictiva!

  7. Ara ja sé què és el periodisme escolar, el periodisme escolar és una noticia que surt de la escola.

  8. He après a diferenciar un comantari fals o vertader, quan la trobem publicada a molts mitjans, és certa.

  9. He après a com saber si una noticia és falsa o real:
    1.Si es d’algú conegut o si es d’algú estrany.
    2.Comprovar si la noticia està publicada a molts llocs.
    I m’ha agradat molt el vídeo que ens va enviar la Maria Bouabdellah perquè ens ha ajudat a saber si les informacions son certes o no.

  10. Em va agradar molt fer la sessió de la Semana AMI i he après a diferenciar les noticies falses i les vertaderes.

  11. M’ha agradat aquesta activitat. M’agradaria fer més activitats com aquesta.

  12. He après a tenir en compte qui publica la notícia.
    He après què és una font fiable i una que no és fiable.
    De vegades quan busques una notícia no es troba i això significa que és falsa, en canvi si et surten més de 8 ó 9 entrades per internet vol dir que és certa. S’ha d’anar en compte, però, perquè de vegades se sembla el titular però no posa el mateix.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *