El nostre institut ja té representants al Consell dels Infants com en cursos anteriors. Els alumnes seleccionats de 1r i 2n de l’ESO són:
1r A-Sílvia Ca Sa.
1r B-Núria Martíinez.
1r C-Angie Ochoa
2n C- Alba Mayo.
En els documents adjunts podeu veure la invitació a participar en aquest òrgan consultiu per part de la regidoria de l’Àrea de Serveis a les Persones de Rubí i una explicació de la història i funcions que s’atorguen a aquests consellers.
És per a nosaltres un plaer constatar que al nostre institut es treballa per reivindicar els drets i deures dels nostres infants i adolescents.
Els alumnes de l’aula d’acollida, procedents del Marroc i de Rumania, han confeccionat un altre mural amb les estacions de l’any en les quatre llengües que estudien i parlen, castellà, català, àrab i romanès.
La Fundación Autònoma Solidaria (FAS) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) fa una tasca social de suport a nens i nenes i/o adolescents per millorar els hàbits escolars, els resultats acadèmics i les habilitats socials. Per parelles, els estudiants voluntaris, en coordinació amb els tutors de l’escola i la Fundació Autònoma Solidària, dinamitzen els tallers una tarda a la setmana. Al nostre institut els tallers d’estudi assistit van començar el passat 10 d’octubre i tenen lloc els dilluns i dimecres, de 15:30 a 17 h. Actualment se’n beneficien alumnes de 1r i 2n d’ESO.
Agraïm l’Andy i el Sergio la seva dedicació amb els nostres alumnes.
El passat dimecres 19 d’octubre va tenir lloc la presentació del programa LECXIT a l’Auditori de la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí. Alguns dels assistents a la formació prèvia on se’ls va a acreditar com a “mentors” van poder conèixer l’infant assignat per a aquestes sessions en un ambient festiu i alegre.
Des de l’INS Torrent dels Alous agraïm els nostres alumnes la seva participació i els encoratgem a fer una molt bona feina al llarg d’aquest curs.
És de tots sabut que l’aprenentatge de llengües requereix de temps, esforç, constància i també d’una certa dotació econòmica si volem aconseguir resultats. En els casos d’alumnes i famílies nouvingudes que necessiten adquirir habilitats lingüístiques ràpidament el més convenient, a més, és tenir l’oportunitat d’interaccionar amb parlants nadius que coneguin bé la llengua i, en aquest sentit, el programa APRENEM d’intercanvi lingüístic s’ajusta a la perfecció als requeriments anteriorment assenyalats perquè és gratuït, es fonamenta en l’expressió oral i la competència lectora i només s’hi ha de dedicar una hora a la setmana. Això sí, amb ganes de comprometre’s amb l’altre voluntari participant o amb el grup amb què fem equip per aconseguir aquest nou repte d’aprendre o millorar una nova llengua.
La ciutat de Rubí compta amb un punt APRENEM a la Biblioteca Mestre Martí Tauler i el passat dimarts 18 d’octubre es va dur a terme la presentació del curs escolar 2016-17. Des de l’INS Torrent dels Alous es va difondre aquesta activitat entre l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat, i finalment van assistir a la jornada alguns alumnes de 3r d’ESO i alumnes, amb les seves famílies, procedents del Marroc. Quines llengües es posaven en lloc en el cas dels nostres alumnes? Ells oferien ensenyar àrab -en el cas dels alumnes nouvinguts- i castellà i català, en el cas dels alumnes catalans, per assolir competències en les llengües oficials del territori català en el cas dels primers interessats i anglès en el cas dels segons. La participació a la jornada va ser tot un èxit malgrat que el públic assistent era de mitjana edat i els nostres alumnes esperaven trobar més joves disposats a compartir moments d’aprenentatge lingüístic. En la següent sessió es tindran els grups creats i les possibles dates d’inici d’aquesta activitat.
Agraïm iniciatives de foment de coneixement de llengües com aquesta.
Els alumnes de l’Aula d’acollida han escrit els mesos de l’any en les quatre llengües que utilitzen, el castellà, el català, el romanès i l’àrab. Aquest és el mural que han confeccionat amb elements decoratius de la tardor. Mireu què n’és, de maco! Ha quedat ben xulo.
El passat dilluns 17 d’octubre tingué lloc la reunió informativa de les classes de Llengua àrab i cultura marroquina que el Govern del Marroc i la Generalitat de Catalunya ofereix als alumnes procedents d’aquest país. La trobada informativa tingué lloc a la Sala d’Actes de l’Institut Duc de Montblanc on es faran les classes a partir del 2 de novembre. Una vintena d’alunnes del nostre institut ja s’hi han inscrit i alguns repeteixen l’experiència d’anys anteriors.
La Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí va acollir el passat dilluns 17 d’octubre la formació inicial per al voluntariat interessat en el programa LECXIT. Després de difondre els objectius d’aquest voluntariat entre l’alumnat de 3r d’ESO del nostre centre, cinc alumnes es van oferir a dur la formació de quatre hores i a comprometre’s a acompanyar un infant de 3r o 4t de primària amb dificultats lectores una hora a la setmana durant tot el curs escolar. La formació, consistent en diverses dinàmiques de grup i tallers, va suposar la presa de contacte amb les característiques dels destinataris d’aquest projecte, estratègies per acollir-los i fer-los partícips de l’hàbit lector juntament amb l’acostament als recursos i materials d’ajuda amb què compta la biblioteca. Alumnes d’altres instituts, com l’INS La Serreta, el J.V. Foix o l”Estatut, van integrar, també, aquest grup que omplirà la sala infantil de la nostra biblioteca a partir del 2 de novembre, data d’inici d’aquestes jornades.. La formació la va dur a terme la doctora en pedagogia Maribel de la Cerda, dinamitzadora del projecte i persona fortament vinculada als processos educatius vinculats a la infància i l’adolescència.2016-10-22