Formació inicial de nous tutors/es d’aula d’acollida i suport lingüístic i social, 29/09/16

Share

jkgjkgEl passat 29 de setembre va tenir lloc als Serveis Territorials de Sabadell la Formació inicial de tutors/es d’aules d’acollida i suport lingüístic i social. Hi vam assistir la coordinadora pedagògica del nostre centre, la tutora de l’aula d’acollida i jo mateixa. Aquesta formació té una càrrega de 15 hores i preveu el lliurament d’una tasca final que consisteix en la realització d’un model de Pla Individualitzat per a un alumne nouvingut o de SLS.

La formació es va centrar fonamentalment en els continguts propis del Pla LIC (llengua, interculturalitat i cohesió social; relació de l’AA amb el centre acollidor i el Pla Educatiu d’Entorn i els professionals implicats; les funcions pròpies del tutor d’AA i suport lingüístic i social, i del coordinador LIC) per aprofundir, en un segon moment, en el treball  propi de l’Aula d’Acollida: l’acollida inicial, el Pla d’Acollida, l’Avaluació inicial, la seva organització (agrupaments, espais, horaris i recursos), les característiques de l’alumnat nouvingut i de procedència estrangera, les modalitats d’aprenentatge, les estratègies del tutor, els nivells MECR de llengua (NIVELL A1), els Plans individualitzats, l’avaluació i els recursos de què disposem per dur a terme totes aquestes tasques.

La trobada va suposar la possibilitat de compartir experiències d’aula i, sobretot, dubtes i és per aquest motiu que la valorem molt positivament sobretot per la quantitat de recursos que va oferir i per les possibilitats de treball que obre. Tot seguit enllaço alguns d’aquests recursos extrets del blog dels equips LIC del Vallès Occidental amb alguna petita ampliació:

DESENVOLUPAMENT DEL CENTRE EDUCATIU ACOLLIDOR.

FUNCIONS I TASQUES DELS TUTORS D’AULA D’ACOLLIDA

ACOLLIDA INICIAL

Guió entrevista inicial amb les famílies.

PLA D’ACOLLIDA

Model de Pla Anual 1.

Model de Pla Anual 2.

Índex memòria anual d’AA.

AVALUACIÓ INICIAL

ORGANITZACIÓ

Graella alumnat aula d’acollida.

Exemple graella alumnat aula d’acollida.

CARACTERÍSTIQUES DE L’ALUMNAT NOUVINGUT

NIVELLS MECR DE LLENGUA

Marc Comú de Referència per a les Llengües (MECR).

Autoavaluació MECR.

Criteris per als descriptors dels nivells comuns de referència.

NIVELL INICIAL DE CATALÀ

Nivell bàsic de català (A1). Usuari bàsic. Continguts.

PLANS INDIVIDUALITZATS

Models PI primària i secundària.

Recomanacions bibliogràfiques:

poltada-i6n605393

ce-66-lenguaje-y-aprendizaje-en-el-aula-multilingue

ROCIO AVILA GAMERO

Quant a ROCIO AVILA GAMERO

Sóc professora de Llengua i literatura catalanes a l'ESO i Batxillerat, amant de les biblioteques, del plurilingüisme i la diversitat cultural.
Aquest article ha estat publicat en acollida, acollida inicial, aula d'acolllida, avaluació, avaluació inicial AA, Bibliografia, característiques alumnat AA, català A1, català inicial, CLIC, enllaços, entrevista famílies, General, graella alumnat AA, MECR, memòria AA, nouvinguts, PI, Pla Anual, pla d'acollida, primària, recursos, tutors AA. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *