Alfabetitzem!

Share

a5fb7a27-d112-47f4-a0d3-f64fef20e0a8

Rescat de pantalla de la web del CFA Els Tarongers de Cerdanyola del Vallès i Mataró.

Sovint arriben al nostre institut alumnes d’altres llocs i cultures del món que no han rebut una educació del tot reglada i que, inserits en el nostre sistema educatiu, tenen greus problemes d’adaptació per la complexitat que els suposa aquest canvi i situació nova que han de viure. És per això que els docents hem de tenir recursos per ajudar aquests alumnes a sentir-se part del sistema on són escolaritzats i és imprescindible comptar amb eines que els ajudin a integrar-se, no només a l’escola o institut sinó també, i més encara, a les formes de vida i de fer del grup de companys amb qui han de compartir moltes hores del seu temps dia a dia.

Com que la situació descrita és força complexa i sovint no sabem ben bé què fer amb aquests alumnes ni com acompanyar-los en aquesta acollida inicial, us adjunto uns materials facilitats per l’assessora LIC de Rubí-Castellbisbal, Susana Jiménez Ouro. Són eines molt valuoses que de ben segur ens ajudaran a veure avançar aquests alumnes que tot just acaben d’arribar i no coneixen el nostre sistema lingüístic més bàsic, començant per l’alfabet (alumnat de procedència marroquina i xinesa, sobretot).

Espero que us sigui d’ajuda. Ja direu!

Web del CFA Els Taroogers de Cerdanyola del Vallès i Mataró, molt interessant:

http://catalainicial.weebly.com/

ROCIO AVILA GAMERO

Quant a ROCIO AVILA GAMERO

Sóc professora de Llengua i literatura catalanes a l'ESO i Batxillerat, amant de les biblioteques, del plurilingüisme i la diversitat cultural.
Aquest article ha estat publicat en acollida, alfabetització, alumnes participants, aula d'acolllida, castellà, català, CLIC, cohesió social, enllaços, èxit educatiu, fitxer adjunt, nouvinguts, pla d'acollida, recursos, reflexió, sensibilització, tutors AA. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *