DIVERSITAT LINGÜÍSTICA A L’AULA

Share

diversitat-lingstica-14-638“En l’àmbit de la llengua el món s’enfronta a un procés d’homogeneïtzació lingüística sense precedents i l’escola s’ha de plantejar també quin ha de ser el seu rol: sumar-se al corrent homogeneïtzador o resistir lluitant per la preservació de la diversitat lingüística (…). [l’escola] té una funció no tant en la transmissió de llengües determinades sinó en la transmissió del coneixement del valor de la diversitat lingüística, en el foment de les actituds lingüístiques positives i del respecte a totes les llengües”.

Barrieras, M.et al.: Diversitat lingüística a l’aula, pàg. 103.

,

ROCIO AVILA GAMERO

Quant a ROCIO AVILA GAMERO

Sóc professora de Llengua i literatura catalanes a l'ESO i Batxillerat, amant de les biblioteques, del plurilingüisme i la diversitat cultural.
Aquest article ha estat publicat en acollida, centres educatius, diversitat lingüística, Fundació Jaume Bofill, interculturalitat, plurilingüisme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *