Rescat de pantalla de la web del CFA Els Tarongers de Cerdanyola del Vallès i Mataró.
Sovint arriben al nostre institut alumnes d’altres llocs i cultures del món que no han rebut una educació del tot reglada i que, inserits en el nostre sistema educatiu, tenen greus problemes d’adaptació per la complexitat que els suposa aquest canvi i situació nova que han de viure. És per això que els docents hem de tenir recursos per ajudar aquests alumnes a sentir-se part del sistema on són escolaritzats i és imprescindible comptar amb eines que els ajudin a integrar-se, no només a l’escola o institut sinó també, i més encara, a les formes de vida i de fer del grup de companys amb qui han de compartir moltes hores del seu temps dia a dia.
Com que la situació descrita és força complexa i sovint no sabem ben bé què fer amb aquests alumnes ni com acompanyar-los en aquesta acollida inicial, us adjunto uns materials facilitats per l’assessora LIC de Rubí-Castellbisbal, Susana Jiménez Ouro. Són eines molt valuoses que de ben segur ens ajudaran a veure avançar aquests alumnes que tot just acaben d’arribar i no coneixen el nostre sistema lingüístic més bàsic, començant per l’alfabet (alumnat de procedència marroquina i xinesa, sobretot).
Espero que us sigui d’ajuda. Ja direu!
Web del CFA Els Taroogers de Cerdanyola del Vallès i Mataró, molt interessant:
http://catalainicial.weebly.com/