Saló de l’automòbil de Barcelona del 9 al 17 de Maig de 2009.

Com probablement sabeu, s’està celebrant el Saló internacional de l’automòbil de Barcelona. Les marques de cotxes aprofiten els salons de l’automòbil per mostrar els seus productes i presentar novetats. En aquest sentit, Barcelona no és un dels salons als que es presenten més novetats. Les marques prefereixen Detroit, Frankfurt o Ginebra. Aquest any és per Barcelona un any important ja que fa 90 anys que es va celebrar el primer. 

Aquesta edició del saló va perillar per la crisi. Finalment però s’ha celebrat i amb rèdord de marques participants.

Les novetats són els atractius principals de salons. Però són noves totes les novetats?

Una de les novetats són els cotxes elèctrics. Però, quan es va construir el primer cotxe elèctric?

Entre el 1832 i el 1839 Robert Anderson de Escòcia va inventar el primer carro elèctric. El 1835 Christopher Becker, assistent del professor Stratingh de Groningen, Holanda, va construir el petit contxe elèctric que havia dissenyat el professor.

El 1899, Camille Jénaty de Bèlgica, va dissenyar i construir un cotxe elèctric de curses que va anomenar “La Jamais Contente” aconseguint el rècord mundial de velocitat sobre la terra arribant a 68 mph uns 109 km/h.

El 1897, es va establir la primera aplicació comercial, una flota de taxis per la ciutat de Nova York construits per l’empresa Electric Carriage and Wagon Company de Philadelphia.  

  

TAXI ELÈCTIC A NOVA YORK (1902)

New York Taxi Cab in about 1901, a battery electric vehicle (The lady in the picture is Lillie Langtry, actress and mistress of King Edward VII.) (Photograph reproduced by permission of National Motor Museum Beaulieu.) Autor:John Wiley & Sons Ltd, The Atrium, Southern Gate, Chichester,
West Sussex PO19 8SQ, England.

Els primers cotxes elèctrics, com per exemple el Phaeton de Wood de 1902, no era gaire res més que un carro de cavalls electrificat. El Phaeton tenia una autonomia d’uns 30 km a la velocitat màxima d’uns 22.5 km. El 1916, Woods va inventar un cotxe híbrid amb un motor de combustió i un motor elèctric.

Cap el 1912, l’invent de motor d’arrancada, el descobriment dels pous de petroli de Texas i la millora de les carreteres entre ciutats (necessitat de més autonomia) va afavorir el cotxe de gasolina enfront de l’elèctric.

Sembla que la disminució de les reserves de cru afavoriran el retorn als cotxes elèctrics. 

Si voleu més informació visiteu el següent web.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *