ELS ANIVERSARIS A L’AULA D’ACOLLIDA
Des d’una perspectiva sistèmica (Bert Hellinger) ajudem a treballar a l’aula: l’ordre de pertinença, l’ordre de l’equilibri entre el donar i el rebre i l’ordre de les normes i les regles. Els vincles són el teixit que uneix als membres d’un sistema humà i la matèria prima dels vincles és l’amor, com a combustible i energia.
La mirada del docent serveix per observar que: la realitat és diferent des del lloc on es mira; posa la mirada en les relacions, posa distància i mirada perifèrica; accepta els límits de la realitat; no lluita contra realitats que no depenen de nosaltres. I, sobretot, amb una afectivitat, per tal d’aprendre a treballar amb la incertesa, la calma, la confiança, l’escolta i l’acceptació.
El docent dóna i l’alumnat rep. Hi ha una distància jeràrquica, però no emocional. Tota relació de donar comporta un rebre. Treballem una empatia sistèmica entre els docents- alumnat i entre alumnat- alumnat.
Celebrem tots els aniversaris de l’alumnat de l’aula d’acollida, establint unes regles consensuades entre tots i totes:
- Anotem tots els aniversaris en un calendari escolar
- Uns dies abans ho recordem.
- Cada alumna/e ha de portar un obsequi d’uns tres euros aproximadament.
- La professora també participa amb l’obsequi.
- L’alumna/e que fa els seu aniversari porta un pastís casolà, si pot ser fet per ell/a, o bé per alguna persona de casa.
- Ho celebrem cantant cançons típiques de cada país.